چگونه روز جهانی عکاسی را جشن بگیریم؟

خودتان عکاس هستید یا یکی از نزدیکان‌تان، فرقی نمی‌کند. می‌توانید این روز را جشن بگیرید.

۱. از یک مکان دیدنی بازدید کنید

برای پیدا کردن زیبایی نیازی به کیلومترها سفر نیست. مکان‌های دیدنی زیادی در شهرها و محلات خودمان وجود دارند که می‌توانند سوژه عکاسی شما باشند. با دوربین خود به پیاده‌روی در شهر بروید و از صحنه‌هایی که قبلاً هرگز عکاسی نکرده‌اید، عکس بگیرید. وقت خود را صرف پیدا کردن یک زاویه جدید بر روی یک چیز بسیار آشنا کنید. چالش، شما را به عکاس بهتری تبدیل می‌کند.

۲. هدیه روز عکاس بگیرید

به نظر می‌رسد که انتخاب هدیه کار سختی است، و انتخاب یک هدیه برای عکاس حتی چالش برانگیز. اینجا خبری از لیست بهترین هدایا برای عکاسان نیست، قرار است یک هدیه ساده با در نظر گرفتن سلیقه عکاس و بودجه خود تهیه کنید.

۳. یک پروژه ۳۶۵ روزه شروع کنید

ممکن است فکر کنید کار ساده‌ای نیست. در حقیقت، بسیاری از ما همین احساس را داریم چراکه ۳۶۵ روز به نظر زمانی بسیار زیادی برای اجرای یک پروژه می‌آید اما به محض اینکه کار را شروع کنید به آن وابسته خواهید شد.

۴. صفحه عکاسی راه بیندازید

صفحه‌ای برای عکس‌های خود درست کنید و داستان هر یک از آنها را بنویسید. بعد از مدتی خواهید دید که شما عکس‌های مختلفی با داستان‌های جذاب دارید و بسیاری طرفدار این صفحه هستند.

۵. عکس‌های قدیمی را ادیت کنید

همه ما دسته‌ای از فایل‌های پر از عکس‌های قدیمی داریم که گاهی حتی یک بار هم آنها را با دقت نگاه نکرده‌ایم. روز عکاسی فرصت مناسبی است تا این عکس‌های قدیمی دوباره دیده شوند و دستی بر سر گوش آنها کشیده شود. از دیدن برخی از آنها حتما هیجان‌زده خواهید شد. نیازی نیست کل روز را پای رایانه وقت بگذرانید، ویرایش چند عکس زیبا از میان عکس‌های قدیمی کافی است.

۶. فیلم یا مستند عکاسی تماشا کنید

روز جهانی عکاسی یک فرصت عالی برای دیدن فیلم یا مستندی با موضوع عکاسی است. این زمان را می‌توانید با یکی از دوستانتان که به عکاسی علاقه دارد بگذرانید و بعد از دیدن فیلم در مورد آن صحبت کنید.

۷. از خودتان عکس بگیرید

به طور معمول عکاس‌ها تمام طول سال را صرف گرفتن عکس از دیگران می‌کنند. روز عکاسی می‌تواند زمان خوبی برای عکاسی از خودتان باشد. فضای عکاسی را فراهم کنید و چند پرتره به یادماندنی از خود بگیرید.

۸. هنر خود را به دیگران هدیه دهید

روز جهانی عکاسی نباید فقط برای عکاسان باشد. افراد زیادی هستند که کارهای شما را تحسین می‌کنند اما احتمالاً پول کافی برای خرید یکی از عکس‌های شما ندارند. پس بهترین عکس خود را چاپ کنید و به شخص دیگری هدیه دهید. شاید بخواهید آن را به یکی از طرفداران خود در شبکه‌های اجتماعی هدیه دهید یا آن را به یک خیریه محلی اهدا کنید.

۹. کلاس عکاسی بگذارید

شاید بسیاری از علاقه‌مندان به عکاسی امکان گذراندن دوره‌های حرفه‌ای عکاسی و وقت و هزینه آن را نداشته باشند. می‌توانید در این روز به یک یا تعدادی از عکاسی که می‌دانید به عکاسی علاقه دارند، اصول مهم عکاسی حرفه‌ای را آموزش دهید.

۱۰. عکاسان الهام بخش را دنبال کنید

عکاسان با استعداد را دنبال کنید، از هنرشان الهام و انگیزه بگیرید و عکس‌های زیباتری خلق کنید. عکاسان بزرگ می‌توانند به شما در پیدا کردن راه و سبک عکاسی کمک کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.