شبکه‌های اجتماعی در چند ساعت اخیر سرشار از تبلیغات یک کارت اعتباری به نام «لانیستار» شده‌اند که از انقلابی بزرگ نوید می‌دهد. اما این کارت اعتباری واقعا کمکی به کاربران ایرانی می‌کند؟

از صفحه رسمی فوتبالیست‌های شناخته‌شده در اینستاگرام تا تبلیغات ویدیویی در توییتر و حتی کاربران ایرانی؛ این گستردگی باورنکردنی تبلیغات یک نرم افزار نوظهور است. ویدیویی متعلق به کارت اعتباری «لانیستار» که مدعی می‌شود انقلابی بزرگ در دنیای نرم افزارهای مالی ایجاد می‌کند و کاربران باید پیش از آن‌که از دیگران عقب قرار بگیرند همین حالا هم تلاش کنند تا دست‌نیافتنی شوند. شعار اصلی لانیستار هم جالب به نظر می‌رسد. آن‌ها باور دارند کارت اعتباری‌شان متعلق به کسانی است که ارزش تاثیرگذاری را درک کرده‌اند.

اما لانیستار دقیقا چه کاربردی دارد و ایده‌های غول‌پیکرش را از کجا پیدا کرده است؟ آیا آن‌ها واقعا می‌توانند دنیای تراکنش‌های مالی را تغییر دهند؟ اصلا کیف پول لانیستار در ایران کاربردی هم دارد؟ با ایرنا زندگی همراه باشید تا پاسخ این سوالات را پیدا کنید.

لانیستار چه کاربردی دارد؟

کارت‌های اعتباری معمولا محدودیت‌های بسیاری دارند. هر کدام از آن‌ها تنها در اختیار یک بانک یا موسسه هستند. اما کارت لانیستار قرار است از همه این محدودیت‌ها عبور کند و این اجازه را به کاربر می‌دهد تا با دکمه‌های سخت‌افزاری میان اطلاعات حداکثر هشت کارت جابه‌جا شود. چیپست این کارت هوشمند وظیفه هماهنگی میان کارت‌های گوناگون را برعهده دارد و نرم افزار لانیستار هم نقش مهمی در مدیریت و اجرای اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربر دارد و اگر کاربری احساس کند کارت لانیستار برای مدیریت کارت‌هایش مناسب نیست، می‌تواند از نرم افزار آن یاری بگیرد.

اگرچه لانیستار روی مدیریت مالی و گستردگی کارت‌های اعتباری تاکید می‌کند اما این ویژگی‌ها تنها امکانات این کارت اعتباری هوشمند نیست. کارت اعتباری لانیستار می‌تواند به یک کارت شناسایی هم تبدیل شود و در مدیریت نیروهای انسانی شرکت‌های بزرگ نقش مهمی داشته باشد. مجموعه لانیستار باور دارد ترکیب کارت‌های بانکی، کارت‌های اعتباری و کارت‌های شناسایی به این کارت اعتباری هوشمند کمک می‌کند تا چند کارت کلیدی که ممکن است گم‌شدن هر کدام از آن‌ها به دسترسی بزرگ ختم شود را به یک کارت همه‌کاره تبدیل کرده و تجربه جدیدی برای کاربر به همراه داشته باشد.

ایده لانیستار از کجا شکل گرفت؟

در دنیای امروز که پول به عدد و اعتباری در حساب‌های مجازی تبدیل شده، ظهور فناوری‌های مدرن تغییرات عظیمی به حوزه‌های مالی می‌دهد. بنابراین شرکت‌های مالی بزرگ در تلاش هستند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند و برای رسیدن به این هدف نیاز به استفاده از طرح‌های خلاقانه هستند. مجموعه «مستر کارت» یکی از بزرگترین شرکت‌های مالی دنیاست که حضور پررنگی در دنیای خدمات تجاری و بازرگانی دارد. ایده کلی کارت‌های هوشمند اعتباری لانیستار مورد توجه مجموعه مستر کارت قرار گرفت و این غول دنیای تراکنش‌های مالی تصمیم گرفت سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی این کارت‌های هوشمند داشته باشد.

کمپین تبلیغاتی عظیم کارت اعتباری لانیستار بدون سرمایه‌گذاری مستر کارت غیرممکن بود. مجموعه مستر کارت تا امروز بیش از دو میلیون پوند روی پروژه کارت‌های اعتباری لانیستار سرمایه‌گذاری کرده و امیدوار است پروژه این کارت‌های اعتباری که با ایجاد یک تعریف جدید از امنیت سطح جدیدی از مدیریت سرمایه را در اختیار کاربر قرار می‌دهند، به‌زودی بیشتر از یک میلیارد دلار ارزشگذاری شود. استارت‌آپ لانیستار در سال ۲۰۱۹ و در شهر همراسمیت در انگلیس تاسیس شد و در حال حاضر ۴۵ کارمند ثابت و بیشتر از ۱۵۰ کارمند نیروی پشتیبانی دارد.

در این زمینه بخوانید:

متفاوت‌ترین ویجت‌های سیستم عامل اندروید که باید آن‌ها را امتحان کنید

اعتیاد به گوشی را با این روش متوجه شوید

نشانه‌های سوختن یا خرابی مودم اینترنت را بشناسید

آن‌چه رویاهای بزرگ لانیستار را برای مستر کارت جذاب کرده، ایده آن‌ها برای مدیریت کامل چندین کارت تنها روی یک کارت هوشمند است. ایده‌ای که تا پیش از این توسط چندین مجموعه مطرح شده بود اما به نظر می‌رسد هیچکدام از آن‌ها به اندازه کارت اعتباری لانیستار جذاب نبوده‌اند. مستر کارت امیدوار است با موفقیت کارت‌های هوشمند لانیستار کاربران سایر پلتفرم‌های رقیب را هم به یکی از زیرمجموعه‌های خود متصل کرده تا سهم بیشتری از بازار تراکنش‌های مالی داشته باشد.

آیا کارت لانیستار در ایران کاربردی دارد؟

با وجود تبلیغاتی که توسط چند صفحه ایرانی در شبکه‌های اجتماعی انجام شده متاسفانه کاربران ایرانی شرایط استفاده از کارت‌های هوشمند لانیستار را ندارند. مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی باعث شده مستر کارت و سایر زیر مجموعه‌های آن فعالیتی در ایران نداشته باشند و به همین دلیل کارت‌های اعتباری لانیستار در ایران قابل استفاده نیستند. به عبارت دیگر، صفحه‌های نزدیک به کاربران ایرانی از کمپین تبلیغاتی عظیم کارت اعتباری لانیستار تنها استفاده کرده‌اند تا درآمد خوبی کسب کنند. ضمن اینکه با وجود تبلیغات بسیار گسترده در شبکه‌های اجتماعی، این کارت‌های اعتباری در حال حاضر در دسترس نیستند و کاربرانی که نرم افزار آن را نصب می‌کنند تنها در صف پیش‌ثبت‌نام کارت‌های هوشمند لانیستار قرار می‌گیرند. این مجموعه مدعی شده که در ازای هر کاربر منحصربه‌فرد یک درخت می‌کارد.

منبع: تحریریه ایرنازندگی