رضامیر کریمی حالا در جدیدترین فیلم سینمایی خود تمجید بخش زیادی از منتقدان را جذب کرده است.

«قصر شیرین جز معدود فیلم‌هایی است که نگاه سالم دارد و رضا میر کریمی ادا در نمی‌آورد. خیلی سال بود که دو کودک در یک فیلم ‌انقدر به خوبی نقش بازی نکرده بودند.» این تعریف و تمجیدهای مسعود فراستی یکی از منتقدان سینما درباره فیلم قصر شیرین است که عموما روی خوشی به فیلم‌ها نشان می‌دهد.

رضامیر کریمی حالا در جدیدترین فیلم سینمایی خود تمجید بخش زیادی از  منتقدان را جذب کرده است. در فیلم قصر رضا میرکریمی تهیه‌کننده و کارگردان است این فیلم به نویسندگی محسن قرایی و محمد داودی ساخته سال ۱۳۹۷ است. قصر شیرین برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران شد و با نامزدی در هشت رشته، برنده دو سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی متن شد.اما درخشش اصلی فیلم در بیست و دومین جشنواره فیلم شانگهای رقم خورد که فیلم با حضور در بخش مسابقه اصلی،برنده ۳ جام طلایی بهترین فیلم،بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد از این فستیوال شد. این فیلم علاوه بر تحسین مخاطبان در جشنواره فیلم فجر، به عنوان فیلم محبوب منتقدان در مجله فیلم انتخاب شده است. این فیلم در حاضر اکران شده است و می‌تواند یکی از گزینه‌های برای تماشای یک فیلم خوب در سینما باشد.

خلاصه داستان:

جلال مرادی ۴۲ ساله در طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل می‌رساند، اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می‌شود. او پس از گذراندن دوران زندان، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهری دیگر می‌رود، پس از دو سال به شهرش بازمی‌گردد زیرا که زنش دچار مرگ مغزی شده‌ است.

بازیگران:

حامد بهداد                جلال

ژیلا شاهی               نجمه

آزاده نوبهاری          نسرین

نیوشا علیپور           سارا

یونا تدین               علی         

نظر منتقدان:

خسرو نقیبی:

قصر شیرین به نظرم کامل‌ترین فیلم رضا میرکریمی است حتی بالاتر از «خیلی دور خیلی نزدیک» چون در این فیلم قصه آن میزانی که باز می شود جمع نمی شود اما «قصر شیرین» در واقع ضرب شست تکنیکی او بود.  در «قصر شیرین» به بلوغی دست پیدا کرده است که فضای سخت تری هم نسبت به «خیلی دور، خیلی نزدیک» دارد. فیلمنامه ساده و درست خود را به شدت خوب اجرا می‌کند و یک حامد بهداد به شدت مسلط بر خود دارد و بچه های فیلم به شدت خوب بازی می‌کنند. همچنین داستان مرکزی با زنی که حضور ندارد و در تمام مدت قصه را کنترل می کند خیلی خوب شکل گرفته است.

منوچهر دین پرست:

خوشبختانه این فیلم از ادا و اطوارهای روشنفکری و پند و اندرزهای نصیحت گونه خالی است و همین نکته باعث شده که میرکریمی فیلمی در چارچوبی روایت کند که پیش از این در فیلمهای یه حبه قند و خیلی دور و خیلی نزدیک به تصویر کشیده بود. فیلم که در منطقه یاسوج و در جاده‌های آن تصویربرداری شده توانسته فصای زرد و پاییزی را به معنای فیلم انتقال دهد تا مخاطب در عمق فضای سرد و یخ زده فیلم فرو رود.

دبورا یانگ منتقد هالیوود ریپورتر:

زمانی که جوایز اسکار ۲۰۲۰ از راه برسد فیلم خانوادگی و احساسی «قصر شیرین» می‌تواند سومین تجربه حضور میرکریمی را به عنوان نماینده سینمای ایران در این جوایز رقم بزند. این فیلم که با ظرافت نوشته شده و با حساسیت کارگردانی شده یکی دیگر از درام‌های روانشناختی است که به شکلی ماهرانه به معنی پدر بودن و مسئولیت‌های آن می‌پردازد. «قصر شیرین» ریسک قضاوت شدن به عنوان اثری آرام و نه چندان مهم را در مقایسه با درام‌های اجتماعی تند و تیز و تریلرهای پلیسی مهیج را که اخیراً در ایران محبوب شده‌اند را به جان می‌خرد اما همچنان اثری جذاب برای مخاطبان است.

مسعود فراستی:

بازی حامد بهداد در فیلم قصر شیرین خوب و کنترل شده است. با دیدن فیلم قصر شیرین می فهمیم که با دیدن این فیلم به ما توهین نمی‌شود. قصر شیرین جز معدود فیلم‌هایی است که نگاه سالم دارد و رضا میر کریمی ادا در نمی‌آورد. خیلی سال بود که دو کودک در یک فیلم ‌انقدر به خوبی نقش بازی نکرده بودند.

برچسب‌ها