۲۰۱۹ برای اینستاگرام سال پر کاری بوده است. آپدیت‌ها و تغییرات باعث شده است که فرصت‌هایی جدید، در اختیار کاربرها و برندها قرار بگیرد و اینستاگرام را در مسیر پیشرفت و تکامل قرار دهد.

ما برای هر بار به روز رسانی ورژن‌های اینستاگرام هزینه پرداخت می‌کنیم (حجم اینترنت) اما؛ برخی حتی نمی‌دانیم با ورژن قبلی چه فرقی کرده است! کسب و کار در اینستاگرام باعث شده تا این اپلیکیشن قله جدیدی را امسال فتح کند. طبق گزارش سوشال مدیا تودی، استفاده از هشتک تبلیغات (#AD) نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش ۳۳ درصدی داشته است.

بخریم یا بسازیم؟

طبق درخواست کاربرهای اینستاگرام، توجه به افزایش بازاریابی بیشتر شده است. اکنون کاربرها می‌توانند با تگ کردن آپشنی به نام « shopping for creators» اطلاعات تکمیلی مربوط به آن محصول را توضیح دهند. تیم اینستاگرام صفحه‌ای راه ‌اندازی کرده‌اند به نام«shop @» که مختص به کسب و کارهای کوچک و همچنین تولید کننده‌ها است. این صفحه در استوری‌های خود از صفحه‌های اقتصادی تبلیغ می‌کند. این بهترین روش برای ترغیب‌کردن شرکت‌ها به داشتن صفحه اینستاگرامی است. صفحه‌ «creators@» برای معرفی صفحه‌هایی است که کمتر از ۱۰۰۰ دنبال کننده دارند و در اشتراک گذاری نکات، ترفندها و توزیع محصولات فعالیت می‌کنند.

دیگر اکسپلورمان درهم برهم نخواهد بود

یکی از بهترین آپشن‌هایی که اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ در به روز رسانی‌های خود قرار داد، طبقهبندی موضوعات در اکسپلور بود. هر موضوعی مانند ورزش، دکوراسیون، آرایشی و بهداشتی، عکاسی، حیوانات و .... طبقه بندی‌شده است و با انتخاب هر کدام در اکسپلور فقط محتواها از جمله فیلم، عکس و کپشن مربوط به آن موضوع بارگیری خواهد شد.

خرید اینستاگرامی

این آپشن در مارس ۲۰۱۹ به اینستاگرام اضافه شد و یکی از آپشن‌هایی بود که اینستاگرام را به پله صعودی هل داد. به جای اینکه برای خرید، مجله در درست بگیریم یا در سایت‌های مختلف جستوجو کنیم و به پاساژ برویم، می‌توانیم در اینستاگرام از سایت‌های اقتصادی خرید کنیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که بعد از یکبار خرید کردن، اطلاعات شما برای خریدهای بعدی در این اپلیکیشن ذخیره می‌شود.

اینستاگرام کنترل را به دست کاربر اصلی می‎دهد

طبق بیانیه منتشر شده از اینستاگرام: «شما می توانید هرگونه خدمات شخص ثالثی را که دیگر نمیخواهید به حساب اینستاگرامتان دسترسی داشته باشد را متوقف و حذف کنید.» وقتی که شما این کار را انجام دهید شخص ثالث دیگر نمی‌تواند حساب کاربری شما را بررسی کند و اطالاعات حساب شما برای خودتان محفوظ و دیگر در اختیار او قرار نخواهد گرفت.

«IGTV» تمام قد می‌شود

همیشه نباید آپشن‌های به وجود آمده در ورژن جدید بزرگ و انقلابی باشد بلکه؛  برخی اوقات تغییراتی کوچک می‌تواند خیلی موثرتر از ایجاد یک آپشن جدید باشد. کلیپ‌های IGTV  را از این پس می‌توانید در اندازه‌ی تمام صفحه موبایل خود نگاه کنید، همین.

مخفی کردن لینک‌ها در اینستاگرام

اینستاگرام در حال تست یک آپشن جدید است که در آن لینک‌هایی مانند تعداد پست‌ها مخفی می‌شود و دیگر قابل رویت نیست. این دقیقا آپشنی است که در فیسبوک گذاشته شد و اتفاقا مورد استقبال کاربرها نیز قرار گرفت.

در این زمینه بخوانید:

دیپ فیک؛ دروغ تکنولوژی یا ابزار سرگرمی؟

۷ نکته درباره دهه‌ هفتادی‌های «دانشگاه شریف» که مچ «ترامپ» را خواباندند!

۱۰ نکته درباره شیائومی می‌میکس‌آلفا؛ موبایلی از جنس نمایشگر و دوربین عجیب ۱۰۸ مگا پیکسلی!

منبع: تحریریه ایرنازندگی

برچسب‌ها