ژنرال های نسل Z الگوریتم های جهان را متحول کردند

تغییر میزان و روش رضایتمندی در افراد نسل های مختلف، متفاوت است. در آمارهای مربوط به سال های گذشته همیشه رتبه میزان شادی در افراد کشوری مثل ایالات متحده جزء بالاترین ها بوده است. تحقیقات نشان می دهد که این روند رو به نزول است و تنها دلیل آن تغیر ذائقه نسل جوان (نسل z) جوامع است.

گروه ایرنا زندگی- اخیرا سایت گالوپ گزارشی منتشر کرده که در آن از آمار تصمیمات نسل زد مطالبی گفته است که خواندن و آگاهی از آن برای نسل های مختلف خالی از لطف نیست. وقتی صحبت از نسل زد می شود اولین نگاهها به نوجوانان معطوف می شود. اما بد نیست برای خودمان خاطر نشان کنیم که بخش مهمی از این نسل دوران نوجوانی را پشت سر گذاشته و در شروع سن جوانی هستند.  مرور محدوده سنی نسل زد(Z) و نسل وای (Y) و نسل آلفا را می گذاریم برای خودتان و جستجوی ساده ای که در موتورهای آماده جستجو مهیاست اما اینجا حرفهای مهم تری برای گفتن داریم. 

«جان کلیفتون» و «زک هرینوفسکی» در گزارش خود در گالوپ آورده اند که: « برای اولین بار در تاریخ ۱۲ ساله گزارش جهانی شادی، ایالات متحده در فهرست ۲۰ کشور برتر جهان قرار نگرفت و حتی در بین بیش از ۱۳۰ کشور بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ از رتبه ۱۵ به ۲۳ سقوط کرد. این کاهش شادی مردم ایالات متحده تا حد زیادی به دلیل نارضایتی شهروندان زیر ۳۰ سال است.

تحقیقات جدید از مطالعه بنیاد خانواده گالوپ که با متخصص شادی، «آرتور سی بروکس» انجام شده است، نشان می دهد که بینش بیشتری در مورد میزان شادی جوانان لازم است و بازنگری در این امر نیازمند توجه به یافتن راه هایی برای افزایش شادی آنها است. این نظرسنجی که در ۲۷ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ از طریق گالوپ انجام شد، پاسخ‌هایی را از تعداد ۲۲۷۱ نوجوان ۱۲ تا ۲۶ ساله جمع‌آوری کرد.

طبق این گزارش نسل Z - کودکان و بزرگسالان جوانی که متولد سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ میلادی معادل سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۱ هجری شمسی می باشد- حدود سه چهارم این افراد گفته اند که «بسیار خوشحال» هستند. ۲۵% از این افراد «تا حدودی خوشحال هستند» یعنی حدود یک چهارم ژنرالهای نسل Z به طور مداوم احساس نمی کنند که زندگی آنها مهم است. بررسی ها در این گزارش نشان می دهد که حدود نیمی از آنها اغلب مضطرب هستند و تقریباً از هر پنج نفر یک نفر احساس افسردگی می کند.

ژنرال های نسل Z الگوریتم های جهان را متحول کردند | ایالات متحده در فهرست ۲۰ کشور برتر جهان قرار نگرفت

چه چیزی ژنرال Z را خوشحال می کند؟

این گزارش نشان می دهد که عوامل متعددی بر شادی ژنرال های نسل Z اثر می گذارد که پس از در نظر گرفتن مؤلفه هایی مانند سلامت مالی و روانی افراد می توان به صورت جدی آنها را در برنامه های کلان به یاد داشت. این عوامل همگی به احساس رضایت در مدرسه یا محل کار مربوط می شوند. به طور خاص  ۶۰٪ از نسلZ که به عنوان یک فرد شاد شناخته می شوند در مقایسه با ۲۸٪ دیگر که احساس خوشحالی نمی کنند، می گویند که هر روز یک کار جالب انجام می دهند.

 همچنین، حدود دو سوم (۶۴٪) از اعضای نسل  Z که خوشحال هستند، در مقابل ۳۸٪ از آنهایی که خوشحال نیستند، معتقدند کارهایی که در محل کار یا مدرسه انجام می دهند مهم هستند.

ارتباط بین شادی و انگیزه این نسل برای رفتن به مدرسه یا کار مشابه است، به طوری که در پاسخ به این موضوع ۶۰٪ می گویند خوشحال هستند و ۳۱٪ که خوشحال نیستند.


ارتباط نزدیک با اینکه نسل امروز خود را شاد می بیند یا خیر، تفکری است که آنها در پاسخ به یک سوال می توانند داشته باشند: «احساس می کنند زندگیشان دارای اهمیت و جهت است یا خیر؟»

در این رابطه، نیمی از افراد پاسخ دهنده می گویند که همیشه احساس می کنند زندگی آنها مهم است و ۲۸٪ دیگر نیز می گویند که اغلب چنین احساسی دارند. با این حال، تعداد کمتری می گویند که زندگی آنها جهت دارد -از هر ۱۰ ژنرال زر شش نفر می گویند که همیشه (۲۸٪) یا اغلب (۳۲٪) چنین احساسی دارند.می توان نتیجه گرفت که برای این نسل کاری که در محل کار یا مدرسه انجام می‌دهد جالب و معنادار است و به مقدار قابل‌توجهی بر اینکه احساس کنند زندگی‌شان اهمیت و جهت‌ دارد، تأثیر می‌گذارد.

ژنرال های نسل Z الگوریتم های جهان را متحول کردند | ایالات متحده در فهرست ۲۰ کشور برتر جهان قرار نگرفت

انتخاب هدف برای آینده ای مطمئن و موفق
داده‌ها نشان می‌دهند که داشتن فعالیت‌های روزانه برای نسل جوان و نوجوان جالب، انگیزاننده و مهم است و می‌تواند مسیری مطمئن برای خوشبختی آنها ارائه دهد. علاوه بر این، این نظرسنجی نشان داد که خواب کافی و در نظر داشتن زمانهایی که حاصل آن آرامش کافی باشد در طول هفته، تضمین کننده ای قوی برای شادی کلی نسل Z هستند. شاهد این مثال هم اینکه بین ۴۲٪ تا ۴۹٪ از نسل Z می گویند که در فعالیت های روزانه خود احساس هدفمندی نمی کنند، به اندازه کافی نمی خوابند و آرامش کافی ندارند.

ژنرال های نسل Z الگوریتم های جهان را متحول کردند | ایالات متحده در فهرست ۲۰ کشور برتر جهان قرار نگرفت

پرداختن به مشکل شادی می‌تواند با کمک به نسل Z در هنگام انتخاب برنامه‌های دانشگاهی یا شغل آینده، بهترین تطابق را برای علایق خود فراهم کنند و اطمینان حاصل شود که کودکان نسل Z  ارزش چیزهایی که در کلاس درس می‌آموزند را می‌بینند. حصول اطمینان از اینکه نسل بعدی که در مسیر جوانی هستند برای پیشرفت خود و موفقیت ثابت قدم هستند، می‌تواند پایه‌ای قوی برای آینده کشور ایجاد کند.»
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.