۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۲۷
کد خبر: 85508524
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

تغییر در یادگیری مهارت‌های جدید

۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۲۷
کد خبر: 85508524
تغییر در یادگیری مهارت‌های جدید

یادگیری یک چیز جدید می تواند برای بسیاری از مردم چالش برانگیز باشد اما مهم، تغییرات مثبتی است که یادگیری یک چیز جدید می‌تواند به آن دلیل در زندگی شما ایجاد کند.

گروه ایرنا زندگی- متأسفانه برخی افراد خودشان را محصور در روزمرگی‌هایشان می‌کنند  و یادگیری مهارت‌های جدید در زندگی را محدود به نیازمندی‌ها می‌دانند. چنین افرادی که تعدادشان هم کم نیست، تصور می‌کنند زمانی باید به سراغ یادگیری یک مهارت جدید بروند که به آن نیاز داشته یا در زمینه شغلی به کارشان بیایید؛ درحالی‌که یادگیری مهارت‌های متنوع حتی اگر خیلی مورداستفاده ما نباشد، ما را به فردی باتجربه تبدیل می‌کند که از همه چیز سر درمی‌آورد. گاهی می‌بینیم فردی در عین خانه‌دار بودن به مهارت‌های زیادی مثل بافندگی، نقاشی، خطاطی، شیرینی‌پزی و حتی تدوین و عکاسی  تسلط دارد؛ همین مهارت‌ها او را به الگوی موفقی برای فرزندانش تبدیل کرده و درعین‌حال، باعث حس ارزشمندی در وجود او می‌شود. ایام تابستان نیز فرصت مناسبی برای یادگیری مهارت‌های متنوع برای کودکان و نوجوانان است.

فهرست مهارت‌های مادام‌العمر مفیدی که فرد می‌تواند داشته باشد، گسترده و متنوع است و توسعه مداوم آنها می‌تواند آینده ما را به سمت بهترشدن تغییر ‌دهد. به طور خلاصه، تسلط بر یادگیری مهارت‌های مفید مادام‌العمر به ما کمک می‌کند بهتر کار کنیم، یاد بگیریم و زندگی کنیم.

گاهی اوقات یادگیری چیزهای جدید استرس‌زا یا طاقت‌فرسا است، اما خوب است که از منظری جدید به مسائل نگاه کنیم. یادگیری بخش مهمی از رشد است؛ لذا اگر از یادگیری مهارت‌های جدید استقبال نکنیم، نمی‌توانیم رشد و پیشرفت کنیم. یادگیری چیزهای جدید و آماده‌بودن برای انجام یک کار، مهارت مهم و دارایی ارزشمند برای ما در زندگی است.

تغییر در یادگیری مهارت‌های جدید

 باعث رشد فردی می‌شود

یادگیری چیزهای جدید می‌تواند به رشد فردی کمک کند. بسیاری از افراد شاد ادعا می‌کنند که رشد شخصی، کلید سبک زندگی مثبت آنهاست و همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد. وقتی چیزهای جدید یاد می‌گیریم، درک خود را از جهان عمیق‌تر می‌کنیم و پتانسیل خود را برای ایجاد تفاوت افزایش می‌دهیم. علاوه بر این، یادگیری چیزهای جدید باعث اعتمادبه‌نفس و افزایش عزت‌نفس ما می‌شود.

 باعث حس قدرت می‌شود

به اعتقاد فرانسیس بیکن، نویسنده انگلیسی «دانش و یادگیری باقدرت مرتبط است.» دانش فقط اطلاعات است و ما می‌توانیم برای مفید کردن این اطلاعات ابتکار عمل داشته باشیم. دانش کاربردی می‌تواند از ما انسان‌هایی با دید وسیع‌تر بسازد و ما را قادر می‌سازد تا زندگی را از دیدگاه‌های مختلف ببینیم. ما می‌توانیم یاد بگیریم که بهتر تصمیم بگیریم و زندگی خود و دیگران را بهبود ببخشیم.

تغییر در یادگیری مهارت‌های جدید

 یک گفت‌وگو گر خوب شویم

فردی که دارای مهارت‌های جدید و غنی است، اغلب یک گفت‌وگو گر خوب است. یادگیری چیزهای جدید و کسب مهارت‌های جدید به ما این امکان را می‌دهد که زندگی خود را شاداب کنیم. ممکن است درگیرشدن برای یادگیری چیزهای جدید چالش‌برانگیز باشد، اما هرگز هیجان‌انگیز نیست. اطلاعات جدید می‌تواند ذهن ما را تغذیه کند، مهارت‌های تفکر انتقادی قدرت تخیل ما را توسعه دهد. یادگیری یک موضوع جدید یکی از بهترین راه‌ها برای شناخت استعدادهای نهفته و کشف علایق واقعی زندگی‌مان است. هنگامی که یک موضوع جالب شناسایی شد، اشتیاق برای یادگیری بیشتر و بیشتر در مورد آن وجود خواهد داشت.

فرصت‌های شغلی جدید 

یادگیری چیزهای جدید به ما امکان می‌دهد به فرصت‌های جدید و متفاوت دسترسی داشته باشیم. مهارت‌های جدید و دانش بهتر در مورد چیزها می‌تواند به ما فرصتی دهد تا شغل خود را توسعه دهیم و در رتبه‌های بالاتر قرار بگیریم.

هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست

یادگیری چیزهای جدید در هر سنی مفید است، و می‌تواند زندگی ما را از بسیاری جهات تغییر دهد. از تقویت شغلی تا کمک برای کشف یک استعداد جدید. تنها چیزی که نیاز داریم اشتیاق، تمرکز و چند استراتژی یادگیری مفید است.

چگونه چیزهای جدید یاد بگیریم؟

راه‌های زیادی برای یادگیری وجود دارد. در یک کلاس شرکت کنید یا خودآموزش ببینید. از بسیاری از مواد آموزشی مختلف از کتاب گرفته تا ویدئوهای آنلاین استفاده کنید. در این میان لازم است به نکات زیر نیز توجه داشته باشید.

برای کسب اطلاعات از منابع مختلف استفاده کنید.

استفاده از سبک‌های مختلف یادگیری برای تمرین یک مهارت می‌تواند حتی مفیدتر از استفاده از یک روش باشد. نگران پایبندی به یک سبک یادگیری خاص (بصری، شنیداری یا حرکتی) نباشید. درگیرشدن با اطلاعاتی که یاد می‌گیرید بسیار مهم‌تر از مطالعه یک روش خاص است.

 فقط آن را انجام بده!

کتاب‌ها و آموزش‌ها آغازگرهای بسیار خوبی هستند، اما سعی کنید هر چه زودتر مهارت جدید را شروع کنید. به‌جای صرف تمام‌وقت خود برای تئوری‌ها و حفظ‌کردن، از طریق آزمون‌وخطا یاد بگیرید. ایده‌هایی را که از درس‌ها آموخته‌اید به کار ببندید و ببینید چه چیزی در عمل برای شما بهتر است.

فرض کنید می‌خواهید یک‌زبان برنامه‌نویسی مانند سی‌شارپ را یاد بگیرید. به‌جای صرف تمام‌وقت خود در یک کتاب‌درسی، آن را امتحان کنید و با کدنویسی اشکالات خود را رفع نمایید.

به دیگران یاد دهید

آموزش یک مهارت به شما امکان می‌دهد آن را بهتر درک کنید؛ زیرا با آموزش به شخص دیگری، ابتدا باید به طور انتقادی در مورد مهارت یا موضوع فکر کنید و آن را به قطعات قابل‌توضیح تقسیم کنید.

تغییر در یادگیری مهارت‌های جدید

از حواس‌پرتی دور شوید

ازبین‌بردن هر گونه عوامل حواس‌پرتی باعث می‌شود کمتر دچار انحراف شوید. قبل از اینکه به یادگیری روزانه خود بپردازید، مکانی را بدون عوامل حواس‌پرتی، از جمله تلفن، بازی، و تلویزیون پیدا کنید و از مراجعه به رسانه‌های اجتماعی خودتان را منع کنید. همچنین از انجام چند کار خودداری کنید، چراکه باعث می‌شود در مجموع بازدهی کمتری داشته باشید. چند ساعت در روز تمام تمرکز خود را به یادگیری مهارت موردنظر  اختصاص دهید.

در فواصل کوتاه کار کنید

وقفه‌ها تمرکز را بهبود می‌بخشد؛ زیرا به ذهن شما فرصت استراحت می‌دهد. ساعت‌ها کارکردن بر روی یادگیری یک مهارت روش مؤثری برای یادگیری نیست. در عوض، به مغزتان استراحت مکرر بدهید تا آنچه را که تازه یاد گرفته است، پردازش کند. از تکنیک پومودورو استفاده کنید: ۲۵ دقیقه روی یادگیری یک مهارت کار کنید، سپس ۵ دقیقه استراحت کنید. پس از ۴ بار انجام آن، یک استراحت ۳۰ دقیقه‌ای بزرگ‌تر انجام دهید.

خستگی ذهنی می‌تواند جذب اطلاعات و حفظ مهارت جدید را دشوارتر کند. با استراحت‌های مکرر، بهره‌وری خود را بهبود می‌بخشید و انگیزه خود را برای یادگیری حفظ می‌کنید.

تغییر در یادگیری مهارت‌های جدید

به مهارت‌های متنوع فکر کنید

حتماً نباید به یادگیری چیزهایی بپردازید که ممکن است بعداً به کارتان بیایید یا باعث پیشرفت شغلی‌تان شود. یادگیری یک مهارت جدید به‌زیستی ذهنی شما را بالا می برد. شما می‌توانید چیزهایی را صرفاً برای لذت‌بردن از آن یاد بگیرید. به‌عنوان‌مثال، ممکن است برای یادگیری نقاشی مردد باشید؛ زیرا قصد ندارید در این حرفه وارد شوید، اما این دلیلی برای عدم یادگیری نیست! نقاشی یک خروجی خلاقانه و منبع سرگرمی است، مهم نیست که بعداً به دردتان بخورد یا نه.

بسیاری از مهارت‌های سرگرم‌کننده دیگر وجود دارد که می‌توانید یاد بگیرید. نقاشی، یادگیری زبان جدید، خطاطی و... را در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید مهارت‌های عملی را بیاموزید که می‌تواند به شما در زندگی روزمره کمک کند، مانند کمک‌های اولیه و اقدامات اورژانسی، شیرینی‌پزی، آشپزی، سفره‌آرایی و....

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.