گروه ایرنا زندگی - سیاستهای محل کار پر از دشواریهای گوناگون است. اگر رفتار درستی داشته باشید میتوانید موفقیت را بیابید. بنابراین تنها لازم نیست در انجام کاری بهترین باشید بلکه مهارت رفتاری شما در حرفه کاری مهم است.
کارفرمایان برای مهارتهای رقابتی هر فرد ارزش قائل هستند که در این قسمت از سبک زندگی به معرفی این مهارتها خواهیم پرداخت پس شما هم اگر میخواهید بدون کمترین حاشیه در محل کارتان با قدرت پیش بروید و پابرجا بمانید تکنیکهایی که در ادامه گفته شده است را به کار گیرید که قطعا موثر است.
صحبت کردن را کم تر کنید و بیشتر شنونده باشید
برخی از افراد فکر میکنند میتوانند با صحبت کردن خود را به اوج موفقیت برسانند. به اشتراک گذاشتن دانش خود با دیگران مهم است اما گوش دادن نیز از بسیاری جهات میتواند برای شما مفید باشد.
به عنوان یک شنونده میتوانید آنچه دیگران، رئیس، همکاران و مشتریان میگویند بیاموزید و آنچه از شما میخواهند را کشف کنید. این مهارت اساسی عملکرد شما را در کار بهبود میبخشد زیرا در ایجاد رابطهای قوی و موفق با دیگران بسیار مهم است.
به جای شکایت از مشکلات آنها را حل کنید
هر کاری مشکلات خاص خودش را دارد و اجتناب از آنها دشوار است. شکایت در مورد آنها کمکی به شما نمیکند. در مقابل از آن جا که منفی نگری در مورد آنها به دیگران و همکارانتان نیز منتقل میشود، میتواند به سرعت محیط کاری را سمی کند. اگر به جای شکایت کردن، راه حلی پیدا کنید دیگران شما را به چشم یک قهرمان میبینند.
تفکر انتقادی داشته باشید
زمانی که در حال تصمیمگیری هستید، ممکن است وسوسه شوید که با بیشترین سرعت ممکن پیش بروید. مهمتر از همه کارهای زیادی برای انجام دادن دارید و زمان شما کم است. هرچقدر که سریع تر بتوانید مشکل را حل کنید و متوجه شوید که چگونه باید به هدف برسید، سریعتر میتوانید لیست کارهای خود را به اتمام برسانید و سپس به سراغ کار بعدی بروید.
اگرچه زمان گذاشتن در یک تایم محدود برای بررسی کردن همه انتخابها در مورد تصمیمگیری، یک نوع اتلاف وقت میباشد اما اگر این کار را انجام دهید، قطعاً احتمال موفقیت شما بالاتر است. مهارتهای تفکر انتقادی به شما کمک میکند از آن ها برای ارزیابی هر کدام از عقاید قبل از تصمیم گیری استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
مدیریت زمان موثری داشته باشید
به عنوان یک فرد حرفهای، مسلما زندگی پرمشغلهای دارید. اگر سعی کنید مسئولیتهای خود را افزایش دهید، این کار شما را بیشتر عصبانی میکند زیرا حتی اگر ساعات بیشتری را به روز اضافه کنید باز هم نمیتوانید آن ها را به انجام برسانید. مدیریت زمان برای شما ضروری است.
این یکی از مهارتهای رقابتی است که میتوانید داشته باشید و کارهایتان را به نحواحسن انجام دهید. با مدیریت زمان و انجام هرچه سریعتر کارها، رئیستان کارهای بیشتری را به شما واگذار کرده و موفقیت شما را به همراه خواهد داشت.
با همکاران تان ارتباط خوبی برقرار کنید
هر کسی خصوصیات منحصر به فرد خودش را دارد که در محل کار نیز بسیار مشهود است. با این وجود رئیستان از شما انتظار دارد تا همه با یکدیگر کنار بیایند. این بدان معنا نیست که باید همه همکارانتان را دوست داشته باشید بلکه یک مهارت فردی است که به شما این امکان را میدهد که انتظار رئیس تان را برآورده کنید.
اگر بتوانید با همکاران خود همدلی کنید میتوانید با آن ها ارتباط خوبی برقرار کرده و از حسادت و آزار یکدیگر پیشگیری کنید. توانایی مذاکره به شما کمک میکند تا از درگیری به دور باشید. در کار تیمی باید این مهارت را داشته باشید که اقدامات و کارهای خود را با همکارنتان هماهنگ کنید.
به دیگران توانایی و قدرت کاری خود را نشان دهید
اگر میخواهید تواناییهای خود را به اوج برسانید باید مهارت رهبریتان را به نمایش بگذارید. قطعا بدون افرادی که پیرو شما هستند نمیتوانید رهبر خوبی باشید، بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که آنها آنقدر به شما احترام و اعتماد کنند که پشت سرتان صف بکشند.
به گزارش وب گاه نمناک، با نشان دادن این که میتوانید کارها را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانید به رئیستان ثابت کنید که مدیریت خوبی دارید و مایل هستید حتی مسئولیتهای بیشتری را برعهده بگیرید.
نظر شما