۳ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۴۲
کد خبرنگار: 2423
کد خبر: 85035172
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جایگزین‌های طبیعی کافئین را بشناسید

۳ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۴۲
کد خبر: 85035172
معصومه مهدیانی
جایگزین‌های طبیعی کافئین را بشناسید

امروزه نوشیدنی قهوه به دلیل ایجاد احساس انرژی و نشاط طرفداران بسیارزیادی دارد اما این علاقه و وابستگی به کافئین موجب می شود تا برخی از افراد در دراز مدت دچار عوارض و علائمی شوند که سلامتی شان به خطر بیافتد. اگر شما هم جزء کسانی هستید که به توصیه پزشکان ممنوعیت مصرف کافئین دارند، بهتر است با ما همراه شوید تا با بهترین جایگزین های طبیعی کافئین و قهوه آشنا شوید.

گروه ایرنا زندگی - در این مطلب ۵ نوشیدنی عالی و جایگزین قهوه را برایتان آورده‌ایم که می‌توانند انرژی شما را در طول روز حفظ کنند و همانند قهوه جلوی خستگی و بی‌حالی را بگیرند. این نوشیدنی‌ها همچنین دارای فواید فراوانی هستند که منجر به بهبود سلامتی می‌شوند.

جایگزین‌های طبیعی کافئین را بشناسید

قهوه ریشه کاسنی

می‌توان ریشه کاسنی را مانند دانه های قهوه رُست یا برشته کرد و آن را به عنوان یک نوشیدنی گرم خوش طعم دم کرد. این نوشیدنی طعمی بسیار شبیه به قهوه دارد ولی کافئین در در آن وجود ندارد. قهوه کاسنی یک منبع غنی از اینولین است. این فیبر محلول می‌تواند  به هضم کمک کند و باعث پاکسازی روده از طریق افزایش باکتری های مفید شود.

آماده کردن قهوه کاسنی بسیار ساده است و به سادگی می‌توانید آن را به وسیله قهوه سازهای فیلتر دار، قهوه ساز فرانسوی یا فرنچ پرس و دستگاه اسپرسوساز آماده نوشیدن کنید. با اضافه کردن ۲ قاشق غذاخوری از گیاه کاسنی تفت داده شده برای هر ۶ اونس آب گرم، شما می‌توانید یک نوشیدنی گرم درست کنید که بو و طعم آن شبیه قهوه باشد.

جایگزین‌های طبیعی کافئین را بشناسید

آب نارگیل

آب نارگیل که به عنوان نوشیدنی ورزشی طبیعت شناخته می‌شود، راهی عالی برای افزایش انرژی از طریق میزان بالای مواد معدنی نارگیل و دوز مناسب پتاسیم آن است. بهترین آب نارگیل از نارگیل های تایلندی جوان تهیه می شود. مراقب آب نارگیل خریداری شده از فروشگاه باشید زیرا اغلب قندهای اضافی دارد.

آب نارگیل را به تنهایی بنوشید، یا آن را با موز و توت فرنگی مخلوط کنید تا یک اسموتی خوشمزه داشته باشید.

جایگزین‌های طبیعی کافئین را بشناسید

چای کامبوجا

نوشیدنی کامبوجا گرچه خواص زیادی برای سلامتی دارد و به عبارتی بهترین نوشیدنی انرژی زای بدون کافئین است اما چندان شناخته‌شده نیست و احتمالاً تاکنون حتی اسم آن نیز به گوشتان نخورده بود. کامبوجا به اکسیر طول عمر و سلامتی جاویدان نیز معروف است. این نوشیدنی از تخمیر دمنوش (مثل چای سیاه یا سبز) با قارچ کامبوجا تهیه می شود و سرشار آنزیم ها، ویتامین‌ها، مواد مغذی و پروبیوتیک است.

برای تهیه این نوشیدنی ابتدا باید کامبوجا را از مراکز فروش محصولات ارگانیک و سالم تهیه کنید. علاوه بر این به صورت آنلاین نیز میتوانید این محصول را از فروشگاه ها خریداری کنید. حالا ۲ لیتر آب را در یک قابلمه بزرگ همراه با ۸ عدد چای کیسه‌ای گرم کنید. یک و ۱/۲ پیمانه شکر به چای اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه روی حرارت پایین بجوشانید. گاز را خاموش کنید و اجازه دهید مایع به طور کامل خنک شود. وقتی خنک شد، به دقت چای را درون یک بطری شیشه‌ای بریزید که حاوی کمبوجا است. یک کاغذ فیلتر قهوه یا حوله کاغذی را روی بالای شیشه قرار دهید و با یک کش پلاستیکی آن را ببندید. بگذارید در یک محل گرم دور از آفتاب برای حدود هفت تا ۱۰ روز بماند. بنوشید و لذت ببرید.

جایگزین‌های طبیعی کافئین را بشناسید

لاته شیرطلایی

برای کسب انرژی بدون نیاز به کافئین از این لاته انرژی زا استفاده کنید. این لاته ترکیبی از زردچوبه و زنجبیل است که باعث ایجاد احساس آرامش و در عین حال انرژی می‌شود. برای تهیه لاته شیرطلایی به مواد لازم شیر، زردچوبه، پودر زنجبیل، کمی فلفل و عسل نیاز دارید. طرز تهیه این نوشیدنی انرژی زا بسیار آسان است و کافیست تمام مواد را در یک ماهیتابه گود روی گاز بگذارید تا گرم شود اما نباید بجوشد. پس از گرم شد نوشیدنی را درون ماگ بریزید و میل کنید.

جایگزین‌های طبیعی کافئین را بشناسید

چای نعناع

این نوشیدنی همراه با مقداری نعناع تازه و آبلیموی سرشار از ویتامین C بوده و یک نوشیدنی انرژی زای واقعی است. برای تهیه اینچای به چای سبز، اب سرد، یخ، لیموی تازه و نعناع تازه نیاز دارید. چای سبز را دم کنید و سپس بایخ و لیمو و نعناع تازه مخلوط کنید و سپس صبح ها میل کنید تا روز فوق العاده پرانرژی را شروع کنید.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.