۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۳۹
کد خبرنگار: 5275
کد خبر: 84685455
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دکتر در خانه و درمان حضوری توسط پزشکان متخصص

۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۳۹
کد خبر: 84685455
دکتر در خانه و درمان حضوری توسط پزشکان متخصص

موارد بسیاری پیش می‌آید که امکان جابجایی بیمار وجود ندارد. در این موارد با حضور دکتر در خانه، بیمار با آسودگی و آرامش بیشتری تحت درمان قرار خواهد گرفت.

دکتر در خانه و ارائه خدمات درمانی به‌صورت حضوری توسط پزشکان متخصص

حضور دکتر در خانه و ارائه خدمات حضوری، ازجمله اقدامات درمانی و پزشکی است که به‌مرور زمان شکل بهتر و پیشرفته تری به خود گرفته و متداول گشته‌است. برای آنکه یک دکتر در خانه بتواند کار خود را به‌درستی، با دقت و موفقیت به‌انجام رساند، علاوه‌بر داشتن علم و دانش کافی بایستی از مهارت‌های زیادی برخوردار باشد. داشتن دید روان‌شناسی تیم ویزیت در منزل، به روال درمان بیمار کمک شایانی خواهد کرد. دکتر در منزل با ارزیابی دقیق بیمار و محیط زندگی او، دستورات و تجویزات لازم را به‌درستی و بادقت خواهد داد.

اطلاعاتی که همراهان بیمار، قبل‌از اعزام پزشک، در اختیار تیم پزشکی قرار می‌دهند بسیار مهم است. دادن اطلاعات کافی به تیم کمک خواهد کرد که تجهیزات لازم را به‌طور کامل به‌همراه داشته باشند. علاوه بر آن، درصورت لزوم دکتر متخصص خانه نیز همراه تیم خواهد آمد.

باتوجه به تحقیقات صورت‌گرفته و آمار به‌دست‌آمده، درمان در خانه و در محیط آرام و آشنای منزل در مقایسه با بیمارستان یا مطب با سرعت و کیفیت بهتری انجام می‌پذیرد. از طرف دیگر تیم با به‌همراه داشتن یک پزشک خوب و متخصص، با یک چکاپ کامل بیمار را از لحاظ روحی و جسمی بررسی کرده و مشکلات وی را برطرف کرده و تا اتمام درمان همراه او خواهد بود. گاهی پزشک خانه محیط اطراف بیمار را نیز بررسی کرده و درصورت نیاز به تغییرات، نکات لازم را به خانواده بیمار گوشزد خواهد کرد.

مجموعه آلفا طب درنظر دارد که طی یک برنامه‌ریزی دقیق، کلیه خدمات مربوط به درمان ازجمله: سونوگرافی در منزل، رادیولوژی در منزل و ... را با حضور دکتر در خانه، در اسرع وقت و با بهترین کیفیت و قیمت به‌انجام رساند. این مجموعه به‌منظور رفاه حال کلیه بیماران و به‌منظور کسب رضایت آن‌ها، در نظر دارد که تعرفه خدمات خود را در پایین‌ترین حد نگه دارد.

دکتر در خانه و درمان حضوری توسط پزشکان متخصص
حضور دکتر در خانه، فراهم آوردن محیط امن و راحت برای درمان

مزایای حضور دکتر در خانه

حضور دکتر در خانه و درمان حضوری، دارای مزایای بسیاری است و همین امر، بیماران و خانواده‌های آن‌ها را تشویق به استفاده از این خدمات کرده‌است. در ادامه به‌شرح این فواید خواهیم پرداخت:

- گاهی حال جسمی و روحی بیمار وخیم بوده یا خروج مریض از منزل امکان‌پذیر نمی‌باشد. در این‌گونه موارد تیم متخصص پزشکی به منزل آمده و بیمار را از همه جهات بررسی خواهند کرد. بدین‌ترتیب فشار کمتری به بیمار وارد خواهد شد.

- خارج کردن بیمار از منزل به‌خصوص برای کسانی که دچار عفونت‌ها و مشکلات حاد، مزمن و عود شونده هستند، سبب تشدید بیماری آن‌ها خواهد شد. در شرایط فعلی، با شیوع بیماری کرونا، حضور بیمار در مراکز پزشکی یا بیمارستان‌ها می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد. با حضور پزشک خانه و حضور دکتر در خانه از بسیاری از این عوارض و پیامدهای آن جلوگیری خواهد کرد.

- مدت زمانی که دکتر منزل به بیمار اختصاص می دهد، نسبت‌به بیمارستان‌ها یا مطب بسیار بیشتر، دقیق‌تر و اختصاصی‌تر می‌باشد. در منزل، پزشک تمام وضعیت بیمار را بررسی کرده و کلیه بیماری‌های او را مد نظر قرار خواهد داد.

- حضور پزشک در منزل سبب می‌شود که اطرافیان بیمار نیز در جریان روال درمان و بهبودی مریض قرار گرفته و همکاری‌های لازم را به‌منظور سرعت بخشیدن به این درمان‌ها با پزشک و تیم او داشته باشند.

- متاسفانه در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها احتمال تجویز یا تحویل اشتباه دارو به‌کرات اتفاق می‌افتد و همین امر سبب ازدست‌رفتن جان بسیاری از بیماران شده‌است. انجام درمان در منزل این خطر را به‌همراه نخواهد داشت.

- مدت‌زمانی که دکتر منزل به بیمار اختصاص می‌دهد، بسیار بیشتر از این مدت‌زمان در مطب و بیمارستان خواهد بود. این امر از لحاظ روحی و روانی تاثیر مثبتی بر روی بیمار داشته و به او این امیدواری را می‌دهد که پزشک از احوال وی کاملا باخبر است.

دکتر در خانه و درمان حضوری توسط پزشکان متخصص

خدمات ارائه شده با حضور دکتر در خانه

با توجه به وجود دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی پرتابل و قابل‌حمل، خدمات ارائه‌شده با حضور دکتر در خانه هیچ محدودیتی نخواهد داشت. همه آنچه که یک بیمار برای درمان به آن نیاز دارد، در برنامه ویزیت او گنجانده خواهد شد. همه تلاش تیم ویزیت در منزل این است که بیمار کلیه خدمات مربوط به درمان خود را در منزل دریافت کرده و میزان خروج او از خانه به حداقل ممکن برسد. هدف از ایجاد درمان حضوری و تیم سیار پزشکی، فراهم آوردن محیط و شرایط راحت و امن برای بیمار و سرعت بخشیدن به دوره درمان وی بوده است. از جمله خدمات ارائه شده به صورت حضوری در منزل شامل موارد زیر می‌باشد:

سونوگرافی در منزل

- عکسبرداری و رادیولوژی در منزل

- حضور دکتر متخصص با هر تخصص مورد نیاز

- تزریقات، بخیه، پانسمان و رسیدگی به زخمها و تغییر پانسمان ها

- نصب دستگاه اکسیژن در منزل

- گرفتن نوار قلب و انجام اکوی قلب

- گرفتن نوار مغز

- انجام کلیه خدمات اورژانسی مربوط به بیمار

- گرفتن فشار و اندازه گیری اکسیژن خون

- گرفتن خون و ارسال آن به آزمایشگاه برای آزمایش خون

- انجام مشاوره‌های روانپزشکی

- کاردرمانی و گفتار درمانی

- انجام انواع سرم تراپی ها

- فیزیوتراپی

دکتر در خانه و درمان حضوری توسط پزشکان متخصص
خدمات پزشکی در منزل

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.