۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۰۷
کد خبرنگار: 744
کد خبر: 83812454
T T
۰ نفر

تبلیغات موثر در اینستاگرام

۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۰۷
کد خبر: 83812454
تبلیغات موثر در اینستاگرام

اینستاگرام با مخاطبان پرتعداد آن در کنار ظرفیت‌های متعددی که برای تولید محتوا ارائه می‌کند از بهترین پلت‌فرم‌ها برای شکل‌دهی تبلیغاتی موثر است. از سال ۲۰۱۳ به بعد با واگذارشدن اینستاگرام به فیس‌بوک، امکان تبلیغ‌کردن حرفه‌ای هم در این اپلیکیشن به وجود آمد.

حالا دیگر شرکت‌های بزرگ و کوچک یا حتی کسب‌وکارهای کوچک خانگی هم روی تبلیغات در اینستاگرام حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. آنها توانسته‌اند با تکیه‌کردن بر فرصت‌ها و ظرفیت‌های متنوعی که در اینستاگرام ارائه می‌شود، کمپین‌های موفقی را به اجرا درآورند و شاهد نتایجی فوق العاده باشند. اما چطور می‌توان تبلیغات موثرتری در اینستاگرام داشت؟ در ادامه خواهید خواند.

هم‌سویی تبلیغات در اینستاگرام با استراتژی‌های بازاریابی

فرقی نمی‌کند که در حال ترتیب‌ دادن کمپینی بزرگ برای شرکتی معروف هستید یا می‌خواهید برای فروشگاه کوچک‌تان از تبلیغات اینستاگرامی استفاده کنید؛ در هر حال، نیاز دارید تا روش‌های تبلیغاتی در این شبکه اجتماعی را با استراتژی‌هایی که برای بازاریابی خود در هر ابعادی در نظر گرفته‌اید، یک‌سو و یک‌پارچه کنید. یک‌دست‌بودن تبلیغات برندتان در بسترهای مختلف است که موفقیت و اثرگذاری به همراه می‌آورد.

مثلا نمی‌توانید برندی با تصویری جدی باشید و در اینستاگرام‌تان از روش طنز برای تولید محتوای تبلیغاتی بهره ببرید. یک‌دست‌بودن اهداف بازاریابی و تبلیغات در پلت‌فرم‌های مختلف را فراموش نکنید. حتما هم در هر تبلیغ اینستاگرامی خود از CTA یا همان کال‌تواکشن (call to action) بهره ببرید. یعنی در پایان هر تبلیغ، مخاطب را به شکل و شیوه‌ای به تعامل با خود دعوت کنید. مثلا از او بخواهید که در مسابقه‌تان شرکت کند، به لینکی که گذاشته‌اید وارد شود یا کارهایی از این دست.

بیشتر بدانید: بهترین سایت کسب درآمد از اینستاگرام

حساب‌کردن روی تصاویر جذاب

یکی از مهم‌ترین ابعاد ارائه تبلیغات مثبت در اینستاگرام، استفاده از تصاویر و عکس‌های باکیفیت است. در واقع، اینستاگرام شبکه‌ای اجتماعی مبتنی بر تولید محتوای تصویری است. پس باید از این ظرفیتش به بهترین شکل ممکن بهره ببرید تا روی مخاطبان خود اثرگذاری زیادی داشته باشید. بنا به محتوایی که برای تبلیغ آماده کرده‌اید، عکسی حرفه‌ای و باکیفیت پُست کنید.

مثلا اگر می‌خواهید محصول‌تان را نشان بدهید، کیفیت در نشان‌دادن زوایای مختلف تصویر را در ذهن داشته باشید. اصلاحات و ویرایش‌هایی دقیق روی تصاویر اعمال کنید و تلاش‌تان را برای جلب نگاه مخاطب به کار بگیرید. یادتان باشد که تصاویر می‌توانند حرف هزاران هزار کلمه را به‌سادگی به مخاطب منتقل کنند.

استفاده از هشتگ‌ها و کلمات کلیدی

استفاده از هشتگ‌ها می‌تواند راهی برای یافتن مخاطبان مختلف باشد. با استفاده از آنهاست که در نتیجه جست‌وجوی کاربران درباره موضوعات مرتبط با تبلیغات‌تان ظاهر می‌شوید و می‌توانید تعداد بازدیدها از پُست‌های خود را بالا ببرید. البته دقیق باشید و فقط به بهانه دیده‌شدن از هر هشتگی استفاده نکنید.

زمانی که شما هشتگی پرمخاطب اما بی‌ربط به برندتان را در پایین پُست‌ها می‌گذارید، خود را در میان گزینه‌هایی قرار می‌دهید که از هشتگی مشابه استفاده کرده‌اند. حال اگر محتواهای دیگر با هشتگی مشابه، به شما بی‌ربط باشند یا ارزش اندکی داشته باشند، شما هم در میان آنها ظاهر خواهید شد و این برای اعتبارتان بسیار نامناسب است. در هشتگ‌گذاری از کلمات کلیدی مناسبی بهره ببرید، کلماتی که به محتوای تولیدی از جانب شما ارتباط دارند و می‌توانند معرف و نشان‌گر برندتان باشند.

بهره‌بردن از آمارها و ارقام اینستاگرامی

اینستاگرام از آن اپلیکیشن‌های نابی است که می‌تواند تحلیل مخاطب را هم برای‌تان صورت بدهد. یعنی کافی است به بخش تجزیه و تحلیل آن بروید تا دریابید که پرمخاطب‌ترین پُست‌ها در چه زمانی منتشر شده‌اند و بازخوردهای مخاطب نسبت به آنها چطور بوده است. با تحلیل محتوای تبلیغاتی خود است که می‌توانید مواردی اثرگذار تولید کنید.

پس همیشه نگاه‌تان به مخاطب باشد و واکنش‌هایش را از طریق اینستاگرام و امکانات آن کنترل کنید. باید ببینید که چه محتوایی از نظر مخاطب‌تان جذاب‌تر است و نبض آنها را در دست‌هایتان بگیرید. شما می‌خواهید برای مخاطب، محتوا تولید کنید و او را به مشتری وفادار خود بدل سازید. پس نیاز است که از خواسته‌ها و نیازهایش هم مطلع باشید.

اهمیت‌دادن به داستان‌گویی در تبلیغات

انسان‌ها در هر سن و موقعیتی نسبت به داستان‌ها احساس خوشایندی دارند. برای همین است که یکی از بهترین روش‌های تبلیغات، استفاده از داستان‌گویی است. یعنی هر آنچه را که می‌خواهید در محتوای تبلیغاتی‌تان بگنجانید از طریق داستان‌گویی بیان کنید. عکس‌ها و ویدئوها که عضو لاینفک اینستاگرام هستند، به‌خوبی از عهده داستان‌گویی برمی‌آیند. حال در نظر بگیرید که محتوای تولیدی‌تان حاوی داستان است، داستان‌ها هم از نظر احساسی بسیار تاثیرگذارند. همان‌طور که حدس می‌زنید، نتیجه تولید چنین نوعی از محتوای تبلیغاتی می‌تواند بسیار درخشان و مخاطب‌پسند باشد.

در آخر

استفاده از اینستاگرام از بهترین روش‌های تولید تبلیغات اثرگذار بر مخاطب است. اما یادتان باشد که اگر بی‌گدار به آب بزنید و ندانید که راه و چاه چیست، امکان موفقیت‌تان هم چندان زیاد نخواهد بود. پس بهتر است، روش‌های موثر تبلیغات اینستاگرامی و کسب درآمد از اینستاگرام را بیاموزید و با بهره‌بردن از آنها به رشد و موفقیتی چشم‌گیری برسید. بسیاری از برندها در مسیر استفاده صحیح از اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی مختلف توانسته‌اند به رشدی ایدئال برسند. پس چنین چیزی دور از ذهن نیست و کمی تلاش، دانش و آگاهی می‌طلبد. کمک‌گرفتن از شرکت‌ها و تیم‌های خبره‌ای مانند نشانت در این زمینه هم راه را برای‌تان زود، تند و سریع آسفالت می‌کند. پس روی نشانتی‌ها حساب کنید.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.