ورزش کردن در طول روز چگونه کرونا را شکست می‌دهد؟

همه‌گیری فعلی کووید-۱۹ نه تنها کشنده است بلکه می‌تواند موجب بروز عوارض زیادی در بسیاری از بیماران شود.

اما نتایج یک مطالعه جدید پزشکی در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها که در دانشگاه «ویرجینیا» در آمریکا انجام شده، نشان داده است که انجام منظم تمرینات ورزشی برای پیشگیری از آلودگی به کووید-۱۹ و کاهش عوارض ناشی از این آلودگی بسیار مهم است. این حقیقت که ورزش فواید زیادی دارد بر هیچ کس پوشیده نیست اما محققان دانشگاه ویرجینیا با این مطالعه نشان داده‌اند که اهمیت انجام منظم تمرینات ورزشی در حال حاضر به مراتب مهم‌تر است.

«ژان یان»، مدیر مرکز تحقیقات عضلات اسکلتی در مرکز تحقیقات قلب و عروق «روبرت برن» دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا می‌گوید: انجام ۳۰ دقیقه تمرینات شدید «کاردیو» در روز برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی مانند کووید-۱۹ بسیار مهم است.

ورزش کاردیو به تمریناتی گفته می‌شود که ضربان قلب را در حدود ۷۰% افزایش می‌دهند و باعث تقویت عضله قلب می‌شوند. انجام روزانه این تمرینات در این دوران که بیشتر مردم در خانه اقامت دارند و با فرصت‌های محدود ورزشی روبرو هستند، به ویژه حائز اهمیت است.

فواید انجام ورزش منظم برای سلامتی به مراتب بیشتر از آنچه هست که می‌دانیم؛ پیشگیری از ابتلا به بیماری شدید تنفسی تنها یکی از نمونه‌های زیاد فواید ورزش کردن است.

یان در مصاحبه خود با مجله نیوزویک می‌گوید ورزش‌های هوازی این هدف را تامین می‌کنند و در شرایط فعلی که باید قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرد، قابل انجام هستند. برخی از این ورزش ها عبارتند از دویدن، دوچرخه سواری و قایق رانی که ثابت شده است برای پیشگیری و یا کاهش وخامت «سندرم دیسترس تنفسی حاد» (ARDS)حائز اهمیت هستند. سندرم دیسترس تنفسی حاد ، آسیب التهابی ریه است که باعث کاهش خطرناک سطح اکسیژنی در خون به نام هیپوکسی می گردد.

«سندرم دیسترس تنفسی حاد» یکی از رایج ترین عوارض ابتلا به کووید-۱۹ است. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا حدود ۲۰ تا ۴۲ درصد بیمارانی که بر اثر آلودگی به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری می‌شوند به سندرم دیسترس تنفسی حاد نیز مبتلا هستند.

قرنیطینه نباید عاملی برای ورزش نکردن باشد

اگر نمی‌خواهید از خانه خارج شوید و مایل به انجام تمرینات ورزشی در خارج از خانه نیستند؛ حتما روزانه این تمرینات را در داخل خانه انجام دهید.

برای مثال «ماتری کلی» مربی ایرلندی که مربی بوکس در نیویورک سیتی نیز هست؛ در طول قرنطینه روزانه دو بار فیلم انجام تمرینات ورزشی را از خانه خود به اشتراک می‌گذارد. مارتی تاکید می‌کند که انجام مرتب تمرینات ورزشی نه تنها برای سلامت بدن بلکه برای سلامت روان نیز حائز اهمیت است و می‌تواند به مردم در مقابله با استرس، اضطراب در این دوران همه‌گیری کمک کند. او تاکید می‌کند که برای دستیابی به پیروزی جسمی ابتدا باید به پیروزی روانی دست یافت.

در این زمینه بخوانید:

دانش آموزان در دوران قرنطینه از ورزش غافل نشوند

افزایش تاب‌آوری در قرنطینه خانگی با ورزش

مارتی می‌گوید که وی موضوع سلامت روانی را جدی گرفته‌ و آن را در مربی‌گری و آموزش به دیگران نیز منتقل کرده‌است.

ورزش کردن نه تنها انجام تمریناتی برای سلامت جسم است بلکه یک باعث تقویت سلامت روان نیز می‌شود. لازم است در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ قوی بمانیم و با این ویروس مقابله کنیم. باید موضوع سلامت ذهنی و روانی را برای خود و عزیزان جدی بگیریم، فعال بمانیم، پیاده روی کنیم، از تمرین‌های آنلاین ورزشی استفاده کنیم و هر کاری که برای فعالیت بدنی لازم است را انجام دهیم.

استرس ، اضطراب ، افسردگی و سایر موارد مشکلات روانی در طول همه‌گیری بیماری کرونا و بحران‌های مالی و کاری متعاقب آن در حال افزایش است. اما خوشبختانه ، ثابت شده است که انجام منظم تمرینات ورزشی برای مبارزه با این شرایط بسیار ارزشمند است.

منبع: DailyHealthPost

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =