تفریح‌های خانوادگی در روزهای قرنطینه کرونا؛ راهکارهای جذاب و ساده برای مدتی که در خانه‌ هستیم

در خانه ماندن آن هم در روزهایی که همیشه پر از هیاهو و شادی بوده است برای اغلب افراد سخت اما ناگزیر است. در این شرایط برای دوری از کسالت و خستگی، تفریح‌های خانوادگی می‌تواند مفید باشد.

روزهای منتهی به سال نو، همیشه پر از هیاهو و شادی بوده است اما امسال شرایط متفاوتی حاکم است که توصیه به ماندن در خانه شده است. این روزهای در خانه ماندن ما می‌تواند خاطرات شیرینی را برای خانواده رقم بزند. در خانه بمانیم و با هم تفریح کنیم.
 

با هم آشپزی کنیم

همه اعضای خانواده برای تهیه ناهار یا شامی خوشمزه با ایده‌های جدید کنار هم قرار بگیرید. نان بپزید، شیرینی بپذیرید و با خانواده خود اوقات خوشی را بگذرانید. یکی از بهترین کارهایی که در این دوره می‌توانیم انجام دهیم آشپزی دسته‌جمعی است. همچنین می‌توانید دستورهای آشپزی جدید را امتحان کنید. حتی می‌توانید مسابقه آشپزی به راه بیندازید و این مدت را به فرصت تبدیل کنید.  مثلا اگر هوس پیتزا کرده‌اید، پیتزای خانگی درست کنید و از آن لذت ببرید.

ورزش دسته جمعی داشته باشید

با خانواده خود سعی کنید از روی یک الگو ورزش کنید. ساعتی را در روز به این فعالیت اختصاص دهید. ورزش و دوش گرفتن پس از آن شما را برای آسودگی در مقابل فیلم‌ و سریال‌ها کمک می‌کند.

بازی دسته‌جمعی کنید

همه اعضای خانواده با یکدیگر بازی‌هایی را انجام بدهید که برای تعداد شما مناسب باشد. اگر تعداد شما چهار نفر است بسیاری از بازی‌های بین چهار تا هشت نفر هستند. بازی پانتومیم یا UNO یکی از بازی‌هایی هستند که برای بازی مناسب هستند.

اگر کودکی دارید...

نقشه گنج بکشید و او را با آموزش و کودکتان را در مراحل مختلف به گنج برسانید. در این مدت می‌توانید فیلم یا سریال مورد علاقه خود را تماشا کنید.

بازی‌های رومیزی را فراموش نکنید

از بازی‌هایی مانند منج، استوژیت، مار و پله، مونوپولی و امثال آن غافل نشوید. بازی‌های فکری هم به شما کمک می‌کند اوقات خوشی را در کنار خانواده در خانه سپری کنید. بازی‌های کودکان خود را نیز در نظر بگیرید و همراه با آن‌ها لگو بازی کنید.

در این زمینه بخوانید:

در روزهای قرنطینه کرونا چگونه خود را در خانه سرگرم کنیم؟

سرگرم کردن کودکان در خانه؛ راهکارهایی برای روزهای شیوع کرونا

۱۰ حرکت ورزشی ساده؛ در روزهای قرنطینه خانه را به باشگاه ورزشی تبدیل کنیم

اگر حیاط دارید، در آن بازی کنید

حیاط خانه خود را ضدعفونی کنید و با خانواده بازی کنید. بدمینتون یا دوچرخه سواری برای کودکان در این فضاها امن‌تر از پارک‌های عمومی است.

برای پیکنیک به پشت بام بروید

فکر کنید به پیکنیک می‌روید. پشت بام را فرش کنید و چند ساعتی را با خانواده خود در آنجا زمان بگذرانید. توجه داشته باشید که بیش از حد صدا و شلوغی تولید نکنید که موجب اذیت همسایه‌ها بشود.

کیک و شیرینی بپزید

توجه داشته باشید با توجه به شیوع کرونا، اغلب مردم در این مدت بر خلاف همیشه شیرینی تهیه نمی‌کنند. شیرینی بپزید و همراه با چای خود از آن بخورید. سعی کنید خانه را از خمودگی درآورید. پختن شیرینی می‌تواند دلیل خوبی برای ایجاد این حال باشد.

اوریگامی را جدی بگیرید

اوریگامی هنر بازی کردن با کاغذ و درآوردن آن به اشکالی است که بسیار زیبا است. این کار الگوهای فراوانی در موتورهای جستجوگر دارد. بدون شک الگوهای اوریگامی را جستجو کنید و اگر تجربه آن را ندارید، اولین اوریگامی خود را خلق کنید.

بستنی درست کنید

بستنی درست کردن در خانه لوازم خاصی نمی‌خواهد. بهتر است کار را سخت نکنید و منتظر ثعلب نباشید. همان موز یخ زده، شیر و اندکی وانیل طعم نابی از بستنی را به خاطر شما می‌آورد. حتما در درست کردن آن کودکان را دخیل کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =