گفت‌وگو با یکی از مدیران کارگاه چندهمسری: مخالفت با تعدد زوجات، ظلم به مردان و زنان است

چند روزی است که تصویری از برگزاری کارگاه چندهمسری در شهر تهران، واکنش‌های متفاوتی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است. تا جایی که برخی تصور می‌کنند این برگزاری این کارگاه‌ها واقعیت ندارد و پوستر طراحی شده برای این کارگاه غیر واقعی است.

بررسی‌های ایرنا زندگی نشان می‌دهد، برگزاری این کارگاه در تهران واقعیت دارد و مسئولیت برگزاری آن با موسسه حیات حسنی در شهر قم است. درباره چرایی برگزاری این کارگاه حجت‌الاسلام محمد عسگری مسئول واحد مشاوره موسسه حیات حسنی در شهر قم  به گفت وگو با ایرنا زندگی پرداخت.

 حجت‌الاسلام عسگری از برگزارکنندگان و مسئولان این موسسه است و معتقد است، مخالفت با چندهمسری، ظلم به آقایان و زنان بدون همسر است!

متن کامل این گفتوگو را در ادامه بخوانید:

آقای عسگری، پوستر آموزش چند همسری چند روزی است در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و خیلی‌ها نفس برگزاری این کارگاه را حتی باور نکردهاند، واقعا شما در شهر تهران قرارست این کارگاه را برگزار کنید؟

بله، مگر چه اشکالی دارد؟ ما در این کشور حدود 100 هزار خانواده‌ای داریم که تعددی هستند، یعنی یک آقا چند همسر دارد. آیا این‌ها نیاز ندارند مرکزی باشد که به صورت علمی و مشاوره‌ای به آنها خدمت کند؟

منبع آمارتان کجاست، که 100 هزار خانواده به قول شما «تعددی» داریم؟

مراکز رسمی، شما می‌توانید از مراکز رسمی تایید این آمار را بگیرید!

تصویر پوستری که در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود

درباره موسسه «حیات حسنی» کمی توضیح بدهید، این موسسه در کدام شهر است، آیا مجوزی برای فعالیت دارد، هدف از تشکیل این موسسه چیست؟

یک موسسه آموزشی، تبلیغی و طلبگی در حوزه آموزش تعدد زوجات و فرهنگ‌سازی در این زمینه، فعالیت‌های جهادی هم داریم و وابستگی به نهاد خاصی نداریم. دوره‌های کارگاهی برگزار می‌کنیم برای اعضای خانواده‌های تعددی چه مردان و چه زنان.

در کدام شهر فعالیت می‌کنید؟

ما در شهر قم مستقر هستیم.

غیر از شهر قم در شهرهای دیگر هم کارگاه برگزار کرده‌اید؟

بله در اصفهان و ان‌شاالله به زودی هم در تهران.

چرا در تهران؟

خب چه اشکالی دارد، تهران نیاز دارد ماهم در تهران برگزار می‌کنیم و البته درخواست‌هایی هم بود.

برای برگزاری این دوره از کجا مجوز گرفته‌اید؟

بالاخره گرفته‌ایم دیگر . ما هم تامین کننده استاد و محتوای این دوره‌ها هستیم.

تصویر یکی از دوره‌های چندهمسری
مسئول واحد مشاوره این کارگاه‌ها می‌گوید در این کارگاه‌ها الزامات زندگی تعددی(چندهمسری) تبیین می‌شود.

استادهای این دوره‌ها چه کسانی هستند؟

هرکسی که ان‌شاالله در این دوره‌ها شرکت کرد می‌تواند ببیند که استادها چه کسانی هستند.

یعنی این استادها به چه اساس انتخاب می‌شوند؟

در واقع این اساتید از حوزه هستند و ممکن است از دانشگاه هم انتخاب شده باشند، برخی عامل هستند و برخی دیگر عامل نیستند و سطح علمی قابل قبولی دارند.

عامل به این معنا که آنها هم تعدد زوجات دارند؟

در برخی موارد بله!

دقیقا تخصص این اساتید چه هست؟

حوزه دین کار می‌کنند دیگه! و تخصص مسائل دینی دارند.

از انتقاداتی به شما در شبکه‌های اجتماعی شده با خبر هستید؟ خیلی‌ها به کلی متعجب هستند که اصلا چرا این چنین دوره‌ای در حال برگزاری است و خیلی‌ها عنوان می‌کنند این کار خلاف عرف جامعه ماست.

بله خلاف عرف است و اشتباه همین‌جاست. خدای متعال مرد را به طور تکوینی تعددی خلق کرده و متناسب با آن، قانون تشریح کرده، کسی می‌تواند منکر این واقعیت شود؟

اما خیلی‌ها معتقدند که این کار دقیقا در وضعیت امروز جامعه چه اولویت و ضرورتی دارد؟

ما سوپر میلیاردرهایی را داریم که بندگان خدا، دوست دارند که زندگی دوم تشکیل بدهند، سفره‌ی دیگری را پهن بکنند اما، جریان فرهنگی غرب زده، فمنیست‌های غرب‌گرا و البته فمنیست‌های مذهبی و حتی مسجدی به همراه قانون ظالمانه‌ای که ایجاد شده، مانع از این واقعیت مهم (چندهمسری) در جامعه ما شده اند.

در واقع شما می‌خواهید برای چند همسری برای گروهی از مردان نسخه بپیچید؟

نه، ما قصد نسخه پیچیدن نداریم و چندهمسری شرایط خاص خود را دارد اما برخی هستند که می‌توانند و خانواده‌ی دیگر تشکیل دهند. ما در ایران بین 30 تا 49 سال، اعم از باکره تا مطلقه حدود 4 تا 5 میلیون زن داریم که این‌ها همسر ندارند. آیا این‌ها حق تاهل ندارد؟

این مواردی که می‌گویید حریم شخصی هر فرد است و علاوه بر این چرا شما فقط از چند همسری می‌گویید؟

مسایل دیگر مثل ازدواج آسان را باید از دولت و قوای دیگر مطالبه کرد. ما 4 تا 5 میلیون قربانی دارند ایا این‌ها حق تاهل دارند یا نه؟ چون امکان ازدواج اول برای آنها ممکن نیست؟

چطور ممکن نیست؟

نیست بالاخره و این‌ها می‌توانند به عنوان همسر دوم، سوم و چهارم می‌توانند وارد زندگی مشترک شوند. کسانی هم هستند که شرایط‌ش را دارند و می‌توانند زیر بال و پر اینها را بگیرند.

یعنی معتقدید این موارد فقط باید با چندهمسری حل شود؟

بالاخره در حوزه‌های دیگر الی‌ماشاالله هستند نهادهایی که تبلیغ می‌کنند. نظام خانواده شامل بخش‌های مختلفی است و چندهمسری هم یکی از ضلع‌های این مجموعه است. اگر راه حلال ببندیم و سگ را ببندیم و سنگ را باز بگذاریم، فحشا جامعه را در بر می‌گیرد. همانطور که می‌بینیم برخی در جامعه گرفتار هستند. اگر راه حلال را باز بگذاریم و آنها عدالت داشته باشد این مشکلات دیگر پیش می‌آید.

اما هستند نه کارشناسان دانشگاهی، بلکه کارشناسان دینی و مذهبی که عنوان می‌کنند پرداختن به مسائلی از این دست، راه لاابالی‌گری را باز می‌کند.

نه دیگه، برعکس، وقتی راه حلال باز شود دیگر راه لاابالی بسته می‌شود. مخالفت با چندهمسری علاوه بر مردان، ظلمی علیه زنان نیز هست. متاسفانه این حق زنانی است که همسر ندارد و حق آنها ضایع می‌شود. یک مردی می‌خواهد بیاید و مسئولیت بپذیرد کجای این ماجرا بد است؟

بالاخره زنان نیاز تکوینی به شوهر دارند و نمی‌توان مانع این نیاز شد. زنان چهار نوع نیاز به شوهر دارند، نیاز عاطفی، نیاز معنوی به شوهر و نیاز جنسی به شوهر و نیاز اقتصادی به شوهر. شما به عنوان دولت اگر زنی ازدواج نکرده شما می‌توانید نیاز اقتصادی آن را حل کنید باقی نیازها چه می‌شود؟

تصویری از یکی از کارگاه‌های چند همسری، منبع عکس: سایت موسسه حیات حسنی

دوره‌هایی که برگزار می‌کنید به چه شکلی است و چه آموزش‌هایی می‌دهید؟

ما هم برای آقایان آموزش داریم و هم برای خانم‌ها. شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها ممکن است اعضای خانواده‌های تعددی باشد یا اصلا کسانی هستند که می‌خواهند در این رابطه اطلاعات خود را بیشتر کنند.

دقیقا چه آموزش‌هایی می‌دهید؟

 ضرورت‌ها و الزامات زندگی تعددی تبین می‌شود. احکام شرعی چند همسری تبیین می‌شود که باور بفرمایید تا کنون باز نشده است. از بحث نفقه یا روابط بین خود. مهارت‌های زندگی چندهمسری هم یکی دیگر از سرفصل‌هاست که تاکنون مطرح نشده. ما الان حدود 100 هزار خانواده دارای چندهمسر در کشور داریم که ممکن است برخی از این خانواده‌ها دچار بحران‌هایی باشند وقطعا نیاز به آموزش دارند و باعث می‌شویم زندگی آنها قوام داشته باشد.

به کسانی که قصد چندهمسری داشته باشند هم آموزش می‌دهید؟

بله موارد زیادی بوده و ماهم قبل از آن مسائل این زندگی را به آنها آموزش می‌دهیم. به خانم‌ها این آموزش‌ها داده می‌شود.

۳۴ نفر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 135
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 101
  • من دستم به این پایگاه برسه با خاک یکسانش میکنم IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    من دستم به این پایگاه برسه با خاک یکسانش میکنم همه مسائلمون حل شده فقط همین مونده بود که شما دست بکار شدید
    • پاسخ رهبری به چند همسری ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
      8 10
      https://www.isna.ir/news/98081307991/%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%88%D8%B6%D8%B9-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%DB%8C
    • محسن IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
      3 23
      دوستان این بحث چند همسری واسه کسانیه که بهشون میگن مرد نه مردان دوجنسه من خودم داداشم دو زن داره مثل یه امپراطور دوسش دارن بهش احترام میزارن .در ضمن یه کارمند معمولیه
  • منصور AE ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    عالی به شرط تدوین قانون و مقراراتی که شان و شخصیت طرفین حذف گردد و کسی به فکر سو استفاده نیافتد و همچنین این فرهنگ ترویج پیدا کند که جامعه آمادگی قبول آنرا داشته باشد. من اله توفیق
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      84 22
      خدا توفیق بده تو یکی ساکت شی خیلی خوبه
    • شان و شخصیت طرفین «حذف» گردد IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      46 19
      واقعا در ادبیات شما حل شدم استااااااااد!
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    90 40
    بریم بمیریم بهتره هر روز یه خبر فوق العاده ناراحت کننده می‌شنویم
  • س IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    94 27
    تنها مشکل این مملکت همین بود. آقایان چقدر بفکرن!!!😒😒😒
  • م IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    یعنی اگه برعکس بود یک مرد میتونست تحمل کنه که زنش با ۳تا مرد همزمان ازدواج کنه و هر شب پیش یکی از شوهر هاش باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • حمیدا IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      20 35
      این زن باید ازدواج موقت کنه چون نیازش با یه شوهر تامین نمیشه
    • آرش IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
      5 38
      حاج آقا عسگری دمت گرم .خیلی مردی.اینا که نظر دادن همشون خانم هستند.هرمرد چهار زن این عین عدالته.آدرس بده با بچه محله بیایم.
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    97 29
    برای خودتون تبلیغ می کنید به اندازه کافی چشمهارا دریده کردید رهبر هم مخالف چند همسری ان شما ازکجا مجوز گرفتید؟
  • فاطینا GB ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    54 19
    اخه همه مشکلات مملکت رو حل کردن .فقط مونده معضل چند همسری ..که اونم پیگیرن که درستش کنن
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    63 13
    این یعنی بد بختی بزرگی برای ایران خدا کمک کن
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    39 10
    لطفا به مسئولین ناشی ما که چند همسرند اموزش دهید که سراز زندان و بی ابروئی نشوند
  • فرشته IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    اون آقایی ک میتونن چهارتا سفره پهن کنن ،راه بهتر اینه که ب چهارتا مجرد فامیلشون یا غریبه پیشنهاد بدن ک اجاره و خرج زندگیت تا آخر عمر با من تو برو زن انتخاب کن،،،،نه ک خود این آقا تا شب سر کاره شب ب زور پیداش میشه ،وای ب روزی ک باید سه شب دیگه ب سه همسر دیگه ش برسه حالا فشار ب قلب مبارکش ب کنار...این وسط همه چی هم گل و بلبل .....ماشاالله ب این تراوش افکار .... وضع اقتصاد خراب ،این وسط پیشنهاد میدید ،.
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      19 7
      این جور آقایان هر وقت بخواهند در خانه اند ؛ زحمت نمی کشند ؛ با رانت ثروت می اندوزند ؛ پیشکار یکی از این آقایان می گفت آقا تقریبا هر روز یک کیلو پسته و گردو و انواع مغزها و مواد مغذی می خورد
    • آسمان IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      9 3
      بسیار موافقم
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
      31 11
      احسنت زندگی برادر خودم سر همین قضایای مالی به طلاق رسید،آقایون دوست دار دین و مدافع حقوق زنان،به مرد ای متاهل بی بضاعت کمک کنید که تعداد مطلقه زیاد نشه،شما یه زن دارید،اجازه بدید بقیه مردها هم طعم زن را بچشند.فداکاری تا چه حد آخه مردم رو به آخوند و دین بدبین کردید،هوس رو کنار بگذارید درست فکر کنید
  • سارا IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    89 19
    واقعن ک،،،بجای تامین معیشت و ازدواج آسان واسه جوونا و ایجاد کارگاه های رایگان مشاوره قبل ازدواج و مهارتهای زندگی،،،و کارگاه های همسر یابی مطمعن و علمی و قانونی ،،،،نشستن آقایون نظر دادن ..واویلا ک چجوری کانون خانواده رو دارن با کلاه شرعی بر سر عیاشی ،،هدف قرار میدن
    • مهدی IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      5 29
      راه برای کمک کردن خیلی هست بااین کارخودشخص هم درکنارآن خانم لذتی رامی برد
  • امین IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    میدونین این نظر مثل چی میمونه ؟ یه نفر چون پول داره چهار پرس غذا بخوره ،در عوض چهار نفر گرسنه نگاه کنن در حسرت ،،،ادم عاقل بساط چهار زندگی واسه چهار نفر دیگه فراهم می‌کنه ...این عدالته ....ن ک یه نفره ترش کنه
    • حسین IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      6 51
      شما نگران نباش میگن 4 تا 5 میلیون زن بین 30 تا 40 سال مجرد داریم .. به همه میرسه
  • معصومه IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    الان همسر من ک وضعش خوبه سه تا جهاز کمک کرده و دو تا رهن داده ب زوج تازه ،پنج تا یتیم سرپرستی می‌کنه ،الانم ب دو تا جوون فامیل گفته دنبال ازدواج باشن خرج دامادی و رهن با من،، تا همین مقدار وسعش میرسه کمک کرده ،،،،،میتونست عیاشی کنه ب زبون شرعی سه همسر
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      31 3
      دمش گرم
    • حمیدرضا GB ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      26 4
      احسنت به آقای شما خانم .خدا قوت بده بهشون
    • Par IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
      14 0
      خدا خیرش بده برای آدمایی مثل شما و همسرتون بیشترم می باره
  • داود IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    خوب است و باید فرهنگ سازی شود آیا ما در همه امور زندگی نباید پیرو پیامبر ص باشیم ؟ و از اعمال نظرات شخصی به خود و اجتماع دست برداریم
    • d US ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      37 4
      پیامبر تا زمانی که باحضرت خدیجه بود تک همسر بود چون انقدر ایشون رو دوست داشت که نمیتونست کسی رو درکنارش ببینه حضرت علی هم تازمانی که حضرت فاطمه زنده بود تک همسر بود
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    87 24
    سلام..جناب آقای .....اگر خداوند تعدد زوجین رو در دین و قرآن وارد کرده بعد آیه به صراحت فرموده چون نمیتوانید عدالت پیشه کتید پس به همانی که دارید قانع باشید...دولت اگر مشکل اقتصادی زنان رو رفع بکنه نیاز به تعدد نیست شما از جانب 4 میلیون زن حرف میزنی در صورتیکه 40 میلیون زن مخالف هستن..کاملا مشهوده سنگ کی رو به سینه تون میزنید خواهشا دم از دین نزنید درد دین این نیست....
  • بهروز IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    26 52
    با سلام به نظر من کار فوق‌العاده و زیبا میباشد حتی این موضوع هم مطرح شود که یک مرد مجرد با یک زن مطلقه ازدواج بکند حتی زن سنش هم بالا باشد چه اشکالی مگر دارد. باور کنید خیلی از زندگی های اینطوری شکل گرفته و موفق هم بوده ولی خوب در جامعه ما بد میدانند با تشکر
    • صبا IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      12 5
      الان توی چین پس باید برعکس عمل کرد و زن های چند همسره داشت. بعد هم کسی که تصویب بکنه بیخود میکنه. شهوت پست ها! شما الان این همه جوان بی همسر هستن کاری نکردین باشون به فکر چند همسرها هستین؟ خانم ها هم میتونن چند همسره باشن. اصلا چه اشکالی داره؟ همه با هم فامیل و در کنار هم قاطی زندگی میکنن! چقدر "مرد" کمیاب شده!
  • ایرانی IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    68 27
    اگه راست میگید اول مشکل این همه مرد مجرد را حل کنید بعد برید سراغ زن دوم
  • بی نام ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    با این حرفها نمیتوانید به بانوان ایرانی که زمانی دریاسالار وفرماندار و..‌‌.بودند بی احترامی کنید وهمه رادرحد یک حیوان پایین بکشید بلکه به خود بی احترامی میکنید وفک نکنید نصف جامعه با این حرفها فلج میشوند ما راسخ تر میشویم حاج اقا
  • الهام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    91 16
    چرا از قرآن و دین فقط همینش و بلدین
  • آرش IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    32 78
    درود بر آقای عسگری بالاخره یک مرد پیدا شد.
  • الهه IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    36 16
    درمورد همین کارگاه چند همسری تاچی بشه مردی که تو پرکردن شکم زن اولش مونده چه دلیلی داره به خواد یکی دیگرو بدبخت کنه مردها خودشون از ظلم بدترن
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    39 14
    چون مردی این حرفا رو راحت میزنی،زن بودی حالتو میپرسیدم.این مردا به حد کافی بلدن لطفا شما دیگه حرف تو دهنشون نذارید
  • طاهره AE ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    42 16
    بنظرم آقای عسگری هرکی شب بخوابه و خوابشو روز ب اجرا بذاره تومملکت چیزی رو چیزی بند نمیمونه اینقدر گفتن صیغه حلاله چند سالی مملکت رو ب این سمت وسو کشوندید حالا هم میگین چند همسری.....
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    42 19
    چرا دولت روحانی اقدامی علیه ترویج این فساد آشکار نمی کند؟!!!!!!!!
  • علی IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    53 18
    واقعا که؟؟؟ می پرسه مجوز از کجا گرفتی میگه گرفتیم دیگر یعنی غیر قانونی یعنی نپرس کجا و چگونه !!!کاش یه درصد فکر خانواده هایی که به این شکل از بین می رن رو می کردین اقایون ملا این خانواده های به قول شما تعددی اگه نیاز به مشاوره داشته باشم مراکز زیادی هست برای مشاوره تخصصی نیاز به پوستر زدن نیست تا حساسیت جامعه رو کم کنید مردها با این اوضاع اشتغال و درآمد یه زن رو نمی تونن تامین کنند اکثر خانمها کم توقعی زندگی می کنن قناعت دارن ظلم آینه که جواب از خودگذشتگی شون رو اینطور بدین ملاهای بی سواد یکم از رهبرتون یاد بگیرید که فرمودند در بیت رهبری هر کسی ازدواج مجدد بدون دلیل داشته باشه اخراجه شما از ایشون بیشتر می فهمی؟
  • بهار IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    52 30
    واقعا شرم آوره ما این همه شهید دادیم این همه حق و ناحق کردیم اون موقع باید ببینیم همسرامون تو روز روشن جلوی ما و بد حمایت دولت روی ما زن بیارن .خجالت بکشید از این گروه ها حمایت نکنید خواهشن.تو کشور ما همین الانشم ازدواج امارش افتضاحه و خیانت بیداد میکنه چه برسه به این وضع
  • مرضیه IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    69 32
    سلام به همه هموطنای عاقل من به عنوان یه دخترایرانی حرف میزنم مخاطبم به مسولان وطرفداراشون هست شمایی که مراکزمیزنی واسه۱۰۰هزار خانواده ومیلیونها خانواده رو درنظر نمیگیری ادم همیشه میره دنبال حل مشکلات اکثریت جامعه نه اقلیت جامعه شمایی که به فکر۵میلیون خانم بدون شوهرهستی،چند میلیون اقای بدون همسرداریم؟ شمابه فکرخانم هایی؟دستت دردنکنه ولی من فکرمیکنم شمابه فکرمنافع خودتون وپولداران جامعه هستی شمایی که میگی چندین اقای میلیاردر تک همسر وجود داره و میتونن چندهمسرداشته باشن،سوالم ازشما اقاس،ایاشمامیتونی ببینی زنت بایه مرددیگه باشه که انتظارداری زنت بتونه شمارو بایک یاچندین زن دیگه ببینه؟ گفتید به فکرنیازهای یک زن هستیدولی این ظاهر حرف بود دراصل به فکراقایانی امثال خودتون هستیدکه تنوع طلب هستندو فقط به خودشون و اعمال جنسیشون فکرمیکنن که اگر شما به فکرخانم های مجرد جامعه بودید همان میلیاردرها را تشویق میکردید به بخشیدن قسمتی از اموالشان به پسرها و دختر هایی که به دلیل مسائل اقتصادی نمیتوانن ازدواج کنند و یک کار هم به پسر بدهند و زوجی را خوشبخت کنند معلوم هست اصلا به فکر پسرهای مجرد جامعه نیستید
  • ب IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    67 39
    واقعا متاسفم برای اینکه عضوی از یک جامعه هستم که کارگاه چند همسری داره توش برگزار میشه... امیدوارم یک روزی بفهمید که این کار بنیان خانواده رو نابود می کنه. لعنت به کسانی که به نام خدا و پیامبر خدا، در دین بدعت می گذارند. لعنتتتتتتتتتتتتت
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    71 23
    وای حالت تهوع گرفتم یک لحظه فقط یک لحظه خودتون رو به جای خانم ها بذارید و فرض کنید قضیه برعکس بود! میتونید تحمل کنید؟! میتونید حتی تصور کنید؟!! زنان برعکس تصورات شما شبیه مردان هستند خیلی خیلی شبیه! اما منافع شما‌ ایجاب می‌کنه که این دو جنس رو تا این حد متفاوت ببینید
  • علی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    60 7
    خوب من مطلب شما را خواندم ولی یک سئوال چند همسری ظاهراً مشکلات زنانی را که مجرد هستند یا مجرد شده اند وتنها هستند واز لحاظ اقتصادی دچار مشکل هستند حل می کندو حتی مشکلات سیری نا پذیر سوپر میلیاردرها را حل می کند . اما مشکلات مردان وپسران ومردان مجرد را چگونه می خواهید حل کنیدآنها چگونه با فقر ونداری وبیکاری وبی همسری باید بسازند.
    • هوشنگ IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
      13 1
      لایک
  • No name IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    45 11
    ادم راضیه اواره کمپ برای پناهجویی کشورهای دیگه شه اما اینجور ادمهای هوسران رو نبینه.میدونی انقدر این طرح وقیحه که مسئولان مطرح کنندشو رو از لحاظ درک و شعور در اون حدی نمی بینم که انتقاد کنم. برای کل جوامع ایرانی و شهروندان ایرانی متاسفم و از همین تریبون تسلیت می گم بهشون
  • حسین IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    43 6
    باشه قبول داریم شما نگران جامعه هستی و طبق اسلام چند همسری ایرادی نداره خوب تو کارگاه ها بهشون یاد بدین و بگین شمایی که مسئولیت پذیری ونگران آیا حالا که وضع مالیتون اینقدر خوبه برا زن اولت طبق اسلام طلا،نفقه،خدمه،مهریه رو پرداخت کردی حالا نگران بقیه خانوما هستی ؟یا اینکه تو خونه در حد خوراک نگهداری میکنی و و کاری کردی نه جرات طلاق داشته باشه و نه حرفی از مهریه و...بزنه.اینارو چطور باید از طریق کارگاه ها رسیدگی کرد و به واقعیت ها پی برد؟
  • زهرا ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    17 9
    در سوره نساء بسیاری از مسایل و وظایف خانوداگی مانند ازدواج ،طلاق ،ازدواج موقت ،مهریه ،ارث و ... بیان شده است. در ابتدای سوره- ایه 3-به بحث مجاز بودن چند همسری برای مردان وشرط ان اشاره شده است و در ادامه هم بیان کرده که اگر نمی توانید این شرط را اجرا کنید همان یک زن کافیست.اما ان شرط چیست؟ ایه را ببینیم: وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِي الْيَتَامَى فَانكِحُواْ مَا طَابَ لَكُم مِّنَ النِّسَاء مَثْنَى وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ذَلِكَ أَدْنَى أَلاَّ تَعُولُواْ ﴿۳﴾ پس اگر بيم داريد كه به عدالت رفتار نكنيد به يك [زن آزاد] يا به آنچه [از كنيزان] مالك شده ‏ايد [اكتفا كنيد] اين [خوددارى] نزديكتر است تا به ستم گراييد[و بيهوده عيال‏وار گرديد] مکارم: و اگر مي‏ترسيد از اينكه (به هنگام ازدواج با دختران يتيم،) عدالت را رعايت نكنيد، (از ازدواج با آنان، چشم پوشي كنيد )
  • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    45 50
    اینا سیاسته فقط میخوان توجه مردم رو از روی مشکلات اصلی جامعه بردارن و ب این اراجیف معطوف کنن امیدوارم خدا نسل این ادما رو از روی زمین برداره و نابودشون کنه
    • النا IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
      12 0
      لطفا در مورد خانواده خودت چند همسری رو اجرا بفرمایید.
  • نیما IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    56 40
    فقط یک سوال ساده ! حاج اقا خودت راضی هستی برای دخترت و خواهرت شوهرشون چند همسری باشه ؟ همین رو جواب بده تا صداقتت معلوم بشه !
  • ناشناس IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    12 67
    زن مثل زاپاس ماشین میمونه، هر چند وقت یبار باید عوض بشه
    • . IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      31 4
      متاسفم
    • مهناز IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      27 3
      اره خواهرتو مادرت هم باید بعد ی مدت عوض بشن حتی دخترت خجالت بکش با این طرز حرف زدنت
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      20 1
      مرد چطور ؟ لاستیکش عمریه پنچر نمیشه ؟
  • خانوم گل IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    19 8
    برگزاری این کارگاه ها برای کسانی که چندهمسری هستن واجب و ضروری ولی دلیل نمیشه چون این کلاس برگزار میشه همه برن چندتا زن بگیرن مثل این میمونه که بخاطر برپایی کلاسهای ترک اعتیاد و آموزش خانواده معتادا که چطور برخورد کنن باهاشون فکر کنیم دارن تبلیغ اعتیاد میکنن
  • . IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    34 38
    متاسفم که به نام دین و دیانت و اسلام همه چیز رو به گند کشیدید. نمی دونم چطور می خواید جواب پس بدید. هر کس شرایط خاص رو خودش رو داره و می دونه که چطور عمل کنه لازم به علنی کردن و ترویج و تبلیغ این موضوع نیست . لطفا مذهبی ها و دین و دیانت را بازیچه و بدنام نکنید. خجالت بکشید.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    29 26
    سلام نظر صریح رهبری در این باره: حتی شوخی آن نباید انجام شود و مردی که یک همسر رسمی و قانونی دارد و با آن زندگی می کندنباید چنین موضوعی را مطرح کند، زیرا خانم را نسبت به ادامه زندگی دلسرد می کند.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    20 4
    واقعا بازد از خودتون خجالت بکشید ..
  • سارا IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    7 3
    آفرین آقای علی ...مشکلی حل نشد ..
  • M IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    14 23
    به خدا این دین نیست
  • فتح الله IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    24 8
    آیا برای همسر خواهران و دختران خودشون هم چند همسری رو میخوان یا نه آنها حق ندارند؟
  • حمیدا IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    21 26
    کسانی که درمخالفت با این قضیه صحبت کردند به این سوال جواب بدن آیا همه حق دارند ازدواج کنند؟ اگر جواب بله هست پس تکلیف زنان بیوه و شوهر مرده و مجردهای سن بالا و خانمهایی که تعدادشون از آقایون بیشتر هست کی میده؟ و اونا با کی ازدواج کنند؟ چرا
    • ناشناس IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      24 7
      با مردای مجرد و کسانی که همسرانشون رو از دست دادند نه اینکه زندگی دیگران رو نابود کنند
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      16 16
      حالا شما پاسخ اینهمه پسر جوون و بی زن و بده پاسخ مطلقه و شوهر مرده و دختر سن بالا با من
    • دختر IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
      19 12
      حتی رهبر ما به شدت بر افروخته شدن از این حرف.این آقا غلط میکنه مخالف نظر رهبر فهیم و فرزانمون فک میکنه.حالم از این آخوندایی که میخان جامعه رو خراب کنن بهم میخوره.امر امر رهبریه نه این عوضیای تازه به دوران رسیده.جانم فدای رهبر
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
      14 1
      اونا باید برن با مردهای زن مرده و زن طلاق داده و پسرهای مجرد ازدواج کنند . فکر نمی کنم مساله پیچیده ای باشه که احتیاج به بحث و سوال داره .
    • رهگذر IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
      24 11
      آیا شما دوست داری یک زن دیگر وارد زندگی مادرتون یا وارد زندگی خواهرتون یا وارد زندگی دخترتون بشه ؟!!! یا به عبارتی دیگر شما این صحنه ها رو دوست دارید ؟: پدر بزرگوارتون دست یک خانم را گرفته و در جلوی چشمان مادرتان به داخل خانه می آورد ؟ یا شوهرخواهر عزیزتون برای خواهر جونتون دو سه تا هوو به خانه ببرد ؟ یا آقا داماد گرامی شما که خوشبختی جیگرگوشه تون به اون بستگی داره دو سه تا همسر دیگه ببره ور دل دخترتون بذاره ؟!!!! واقعا چه حسی بهتون دست میده وقتی این صحنه ها رو ببینید ؟ البته حس مادر و خواهر و دخترتون هم جویا بشین ...
    • رهگذر IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
      19 6
      اگر شما خانم هستید : آیا دوست دارید وارد یک زندگی بشین که آه و ناله و نفرین همسر اول و بچه های همسر اول و مادر و کل خانواده ی همسر اول اون مرد پشت سرتون باشه ؟ شما به قیمت داشتن یک مثلا زندگی زندگی و آرامش چندین نفر رو بر هم زدین ...
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    5 1
    یک
  • غریبه IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    26 7
    این آقایان بهتره اول برای دختراشون وخواهراشون ومادراشون هوو پیداکنند تامعایبش رو ببینن بعدتبلیغ کنن البته اگه اینقدر انسانیت داشته باشن که درک کنن
  • امیر IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    6 19
    دست شمارد نکند بیاین کارآگاه که سخت توی این شرایط سخت که زنها مجبورند با کم کیف زندگی خود بسازید اما داری مرده را شیر میکنید بر علیه آنها ای اقا تو اگر دوست داری ازدواج کنی خود ازدواج کن دیگر نیز به شیر کرده مرده نیست مردها از همین زن یک به دارد مشتشان گره نه ان است وضع مملکت را اگر دوست کنی همه چیز دوست میشود اول از خودتان شروع کنید به برخی مدل نسخه ببینید الان بهترین اختلاف بینید که هرکدام اقشار رخ می دهد اگر سوتین خودشان رادوست نکند ایران گلستان می شود اقا نجفی که همسر دوم گرفت چه شد
  • زهرا IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    29 23
    هیچ آدم عاقلی نمیاد زندگی اش رو روی زندگی یکی دیگه بسازه،
    • رها IT ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
      11 3
      عاقل دیگه... با این اوصاف... واقعا که ... خدا به داد بچه های ما برسه تو این زمونه... حالا ما وضعمان اینه یکی بیاد نظر بده کلی زن رو از زندگی دلسرد کنه... واقعا تاسف باره
  • ج ES ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    17 11
    از کل دنیا صد سال عقب موندیم. و هنوز به عقب برمیگردیم!!!!!
  • یا معین الضعفاء IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    7 6
    بحثی روی مخالفت با اصل تعدد زوجات نیست(این امر در اسلام با شرایطی اجازه داده شده است) بحث روی ترویج این امر هست ، بر چه اساسی این عقیده پیدا شده که باید و حتما چند همسری تبلیغ بشه ؟!!!!!!! و گاها عده ای می گویند مستحب است !!! اگر از نظر دینی «تبلیغ» چند همسری قابل قبول است پس چرا نظر مراجع را جویا نمی شوید ؟ چرا عده ای بی اطلاع از طرف خودشان حکم صادر می کنند ؟ اگر دنبال حل مشکلات هستیم باید به دنبال فرهنگ سازی و تبلیغ ساده زیستی و دوری از تجملات و ازدواج های آسان باشیم.
  • فرزانه IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    20 11
    اینا یه عده ادم هوس رانن که نمیدونن چطور کثافت کاری خودشون رو توجیه کنن دارن این مسائیل رو مطرح کنن. خدا لعنتشون کنه.
  • فاطمه IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    18 8
    فقط میتونم بگم متاسفم. خدا لعنتتون کنه که این چیزها رو میخواهید تو جامعه عادی کنید. خدا لعنت کنه باعث و بانی این جلسات و اساتیدش رو آمین
  • آنا IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    11 24
    ببخشید اگه مشکل دختران مجرد با این سیستم حل میشه پس تکلیف پسران مجرد جامعه چی میشه؟
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    12 14
    این آقایون فکر کردن خیلی زرنگ تشریف دارن ناراحتی وبغض تو چهره وصدای زن اول پیداست، آب که از سر گذشت چه یک وجب چه... بنده خدا وقتی دیده دومی اومد خوب میگه هر چه بیشتر بهتر جالبه رفته سراغ دخترانی که به سن یأس از ازدواج رسیدن، خوب این بندگان خدا رو میرسوند به پسرهای سن بالا که مجردن میرفتی بیوه هارو میگرفتی که یتیم نوازی هم کرده باشی، میشد مستحب در مستحب، چرا رفتی سراغ دخترا
  • بنده خدا IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    29 18
    سلام خدا خیرتان بده واقعا طرح جالبی است مگر خانم های جوان که شوهرشان فوت شده یا طلاق گرفتند حق ازدواج مجدد ندارن کدام پسر جوان مجرد حاضر میشه با زن شوهر مرده یا طلاق گرفته ازدواج کنه متاسفانه چهل سال هست که صدا و سیما با آنهایی که زن دوم می گیرن بعنوان مجرم و خیانت کار معرفی می کنن انگار گناه کبیره مرتکب شدن حلال خدا را حرام جلوه میدن
  • آرام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    20 11
    همسر من در ۴۰ سالگی پنهانی ازدواج دومی داشت و ۱۲ سال با همسر دومشون زندگی کردن بعد از ۱۲ سال این خانم آبروشونو بردن از وقتی این جریان را متوجه شدم دیگه ما زندگی خوبی با هم نداریم اقدام کردم که جدا بشم قسم آیه که هر شرطی بزاری قبول میکنم منم گفتم به نوکری نگهت میدارم الان هم نوکر خونه شده این حاصل زندگی چند همسری شده نه احترامی داره و نه جایگاهی
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    18 8
    سلام لطفا بجای پاک کردن صورت مسئله به فکر حل مشکل باشید اقایون .کی گفته که فقط دخترا مجرد موندن .پس تکلیف بنده و امثال بنده که متولد دهه ۶۰ هستیم و بخاطر اشتباهات مکرر مسئولینی مثل شما نتونستیم زن بگیریم چیه؟؟ یکی پیدا میشه جواب منو بده . خودم حداقل ۱۰۰ نفر از دوستای هم دوره ای خودمو میبینم که سنشون از ۳۵ سال گذشته و هنوز نتونستن زن بگیرن .همش هم بخاطر مشکلات مالی و اقتصادی که اقایون مسئولین محترم ایجاد کردن .پا نشید هی بگید دخترامون موندن و فلان شده تا دلتون بخاد پسر مجرد هست که نمیبینید .شما اقای محترم نفست از جای گرمی میاد که میخای ۶ تا ۶ تا زن بگیری .بگیر نوش جونت .کسی از شما گله ای نداره.
  • ناشناس IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    10 0
    آیا مردان ایرانی درآمد کافی برای ازدواج مجدد دارند؟هرجه من در جامعه کنونی نگاه میکنم می بینم جوانان ما بعلت عدم اشتغال ودرامدنمیتوانندازدواج کنند یا آنهایی که ازدواج کردند فرزندنمیآورند آقایان محترم اول وضعیت اقتصادی،رفاهی مردم مخصوصا جوانان را درست کنید بعدا به فکر این قضایا باشید
  • ه.شین IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    16 15
    واقعا ترویج دادن همچین چیزی دقیقا برابر است با پایین آوردن شان خانواده ها به خصوص بانوان سرزمینم... هزااااااران بار تاسف برای همچین طرز تفکر مسخره ای!!!
  • مژده IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    18 11
    مردها خیلی بیخودکردن به همراه شما، پس همه زنها هم خیانت میکنن ، مقابله به مثل
  • محمود IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    7 13
    می پرسیدید ازش آخه این چه پوستری هس مرد حسابی؟؟؟ چرا عکس مذهبی ها؟؟؟ یه پوسترخودتون طراحی میکردید نه اینکه پوستر 22بهمن رو خراب کنید. بعد شم چندهمسری بین مذهبی هاس مگه؟؟ خجالت بکشید
  • خاک برسرتون برای ترویج فرهنگ مسخره ای که فقط ازنظر IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    21 5
    برخی مردان هوس باز امری منطقی وطبق شریعت است چراازمسلمانی واسلام فقط چندهمسریش رو توسرتون میکوبید..اسلام خیلی دیگه ازدستورات واحکام رو داره اول برید خوب اونا رو بلد شید بعد چندهمسری روجاربزنید...اینجوری فکر نمیکنید خیلی ازخونواده ها رو نابود میکنید چون خیلی ازخانوم ها با این مسئله کنار نخواهند آمدونتیجه ای جزجدایی واضافه کردن یک خانوم به خانوم های مطلقه ی جامعه درپی نخواهدداشت..حضرت علی (ع) تاپایان حیات فاطمه ی زهرا(س)وپیامبراکرم (ص)تاپایان حیات حضرت خدیجه(س) زوجه دیگری نداشته اند ..اگه واقعا مسلمونیدازدوبزرگواریاد بگیرید
  • فاطمه IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    7 1
    ارسال شده از سروش+: 🔴 آیت‌الله خامنه‌ای: #مستحب بودن تعدد زوجات را قبول ندارم/اخراج کارکنان دفتر رهبری که همسر دوم بگیرند. 🔻چندی پیش فتوایی منتسب به رهبری در کانال‌ها منتشرشده بود که مدعی بود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تعدد زوجات را در شرایط فعلی جامعه مستحب می‌دانند. 🔻شنیده شده اخیرا در جمعی با حضور رهبری، یکی از حضار از ایشان درباره صحت این فتوا سوال می‌پرسد. 🔻آیت‌الله خامنه‌ای با شنیدن این مطلب برافروخته شده‌اند و متعجب گفته‌اند که اصلا بنده همچین فتوایی ندارم و اصلا همچین چیزی را قبول ندارم؛ چه کسی این را گفته است؟ آقایان حتی به شوخی هم نباید درباره تعدد زوجات حرف بزنند، که باعث دلسردی خانم‌ها می‌شود. 🔻جالب آن‌که رهبر انقلاب این نظر را در محل‌ کارشان هم اجرایی کردند و هشدار داده‌اند که افراد شاغل در بیت رهبری اگر همسر دوم اختیار کنند، اخراج می‌شوند. 🌐باشگاه خبرنگاران ☑️ @Sh_Aviny
  • ایرانی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    10 5
    وقتی نمیتوانیدمشکل را اساسی بشناسیدوعلاج راریشه یابی کنید.بانام دین تیشه برریشه ی اخلاق تاریخی یک ملت میزنید.البته ازشمابعیدنیست چون اینکاربرایتان اشتغالزاست.
  • ایران IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    14 5
    قطعا ازنظرشماکارحلال یعنی ارضای سوپرمیلیاردرها.البته که نقشه اصلی رابه نفع خودتان هم قبلاطرح کرده اید.بیچاره به جوان ناامید ایرانی.
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    12 9
    من از نزدیک با فردی آشنا هستم که با فردی ازدواج کرده که قبل از اون با سه زن داشت و بعد از اون هم 2 زن دیگه هم گرفته واقعا زندگی اسفناکی داره تو جایی زندگی می کنن که ادم حاضر نیست برای چتد ساعت موقت اونجا بمونه بین زن ها همش بحث و دعواست اقای محترم که هم بد دهنه هم دست بزن داره لباس بچه ها رو که این و اون دست دوم و چندم بهشون میدن . نباشه اون دختری که با این شرایط ارزو ازدواج با این ادما رو داشته باشه ادم خونه پدرش سنگ بخوره ارزش داره با این افراد با این عقاید مرخرف و بول هوسانه زندگی کنه
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    13 3
    خدا لعنت کندشما زرگویان چندهمسری .کدوم زن طاقت چنین چیزی دارد عوامل پاشیدن زندگیا هستید
  • دلسا AE ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    8 3
    همه ی این برنامه ها در راستایه فرزند آوری هستش
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
      14 0
      فرزندی که تو این خانواده بخواد متولد بشه چی می خواد بشه . در این صورت همسر اول چه در این زندگی بمونه چه طلای بگیره که دیگه دل و دماغی برای دل به دل بچه گذاشتن نداره . بچه هامون هم اواره می شن .
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    14 8
    یعنی هیچ نهاد یا ارگانی نیست که با برگزار کنندگان این جلسات برخورد کنه اینا فقط به فکر هوسرانی خودشون و امثال خودشون هستن
  • سام IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    4 17
    سلام علیکم بعنوان یک مرد نیمه میلیاردر متاهل 47 ساله که تا بحال اصلا به فکرش نبودن الان وسوسه شدم واسه دومی و سومی التماس دعا
  • مهدی مجنون موشایی IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    13 5
    باسلام چون در روانشناسی غیرت لامرد توصیف وحسادت با زن توصیف شده بنابراین نه تنها اختلاف برای کسی ک زن وبجه داره زیاد می‌شود بلکه همون اولی رو هم ازدست میده ودومی هم فقط دندانشو برا مال واموالش تیزکرده وبنظرمن مردها با عدم آرامش سکته رو میزنن.
  • IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    13 7
    مگه تعداد خانم ها بیشتر از اقایان است که تعدادی از اقایان چند همسری باشند فکری به حال جوانانی که توانایی تشکیل زندگی را ندارند بکنید در ثانی ما خانواده های چند همسری را دیده ایم که چقدر مشکلات روحی روانی در بین همسران و فرزندان وجود دارد و چه جنایتهایی میشود در ضمن خانم ها هم احساس دارند و به شوهران خود عشق میورزند و دوست ندارند عشق خود را با کسی تقسیم کنند ایا اقایان حاضرند زن خود را با کسی شریک شوند چرا همش به فکر خوشگذرانی پولدارها هستید لطفا کاری نکنید که جوانان امروزی که فوق العاده با هوش هستند از دین برداشت غلطی بکنند این قوانین برای زمانهای گذشته که مردان در جنگها کشته میشدند و تعداد زنان بی سرپرست زیاد بود جهت بقای زندگی لازم بود نه الان به این دلیل هم در دین اسلام مجتهد گذاشته اند که مطابق شرایط روز قوانین را تغییر دهد یه کم فکر کنید و بعد این مسائل را مطرح کنید و باعث دلسردی خانم ها نشویید
  • ارمغان IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    12 9
    آقایون سوپر میلیاردری که شما میفرمایید اگه خیلی مرد تشریف دارن به جای اینکه یک، دو یا سه سفره دیگه پهن کنن زحمت بکشن سی تا سفره نه اصلا همون سه تا سفره رو پهن کنن ولی برای دختر و پسر مجردی که توان مالی خودشون ندارن برای ازدواج ثوابم داره خودشون و اطرافیانشون هم از دعای خیر بهره مند میشن نه اینکه واسه خودشون یک سفره اضافه بندازن و همه چی رو به زن اولی که سفره عشق و محبتش رو با کلی امید و آرزو تو زندگی این آقا پهن کرده کوفت کنن.
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    13 0
    کسانی که این موضوعات را مطرح می کنند باعث ناامیدی هزاران جوان نسبت به ازدواج وفاداری همسر آینده شان می شوند، آقایانی که به هر دلیلی دنبال این مسائل هستند تیشه به ریشه خانواده و ازدواج میزنند و باعث بالا رفتن آمار طلاق می شوند به جای کمک به ازدواج پسر ان و دختران مجرد، دارند راه را برای هوسرانی عده‌ای فراهم می کنند و زنان مسلمان را نسبت به اسلام بد بین می کنند، خداوند هدایتشان کند
  • عزیز IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    8 13
    با دروود بی کران کاملا موافق هستم مادر و خواهر حاج آقا در وضعیت تار عنکبوت هستند این دو بزرگوار مال من خدا توفیق بده برا زنشون هم بتونیم خدمتی کنیم یا قیاس المستقیسین
  • الهام GB ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    13 7
    اگر پیامبر این کار رو کرد دلیل و طبق فضای اون زمان بود نه از لذت شهوانی... کی میخواید بفهمید
  • م IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    19 15
    اون مردی که تصمیم به ازدواج مجدد بگیره هیچوقت نمیره این ترشیده هارو بگیره که میره سراغ جوونش اونوقت این بیچاره ها دوباره بی شوهر میمونن زن اول هم که تنها میمونه مردا عاشق زن دوم هستن وقتی زن دوم بگیرن دیگه به زن اول نگاه نمیکنن اونوقت همین زن اول هم میشه یکی ازهمین زنهای مطلقه بیوه تنها شایدم فاحشه خواهشا بعضی ازین مردای هوس باز رو پررو نکنید
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    13 4
    آیا در ایران هیچ نهادی نیست که جلوی این حرفای پوچ رو بگیره و اینا رو سر جای خودسون بنشونه تا جامعه رو به کثافت نکشوندن و فساد و هرزگی و اطاعت محض از نفس رو رسمی نکردن . آیا انسان باید با خودس اجازه بده که هوای نفسس اونو به هر طرفی که می تواد ببره . اگر اینطوره خودتونو به لجن بکشید و به بقیه کار نداشته باسید .
  • رهگذر IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    20 13
    شما با این کار نیاز عاطفی و نیاز معنوی همسر اول رو نادیده میگیرید و هر چه احساس و محبت به شوهرش داشته را از بین میبرید . پیشنهاد میشه اول این روش زندگی (چندهمسری) را از عزیزان خودتان (مادر ، همسر ، دختر ، خواهر) شروع کنید بعد برای کل جامعه نسخه بپیچید .
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    13 26
    لعنت خداوند هزار بار بر شما باد .
  • احمدی IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    16 18
    اولا: قرار نیست همه مردها زن دوم بگیرند پس نباید خانم ها جنجال به پا کنند ثانیا: الآن حدود ۱ میلیون زنان مطلقه ،بیوه و دختران سن بالایی داریم که هیچ خواستگاری ندارند و تا چند سال دیگه کلا تنهای تنهای تنهای خواهند شد بدون هیچ پشتوانه عاطفی ، مالی، برون فرزند و نسل ثالثا: حدود دو میلیون مردم معتاد داریم که کسی حاضر نیست با آن ها ازدواج کند و اگر هم ازدواج کرده دنبال طلاق است.پس حدود دو میلیون زن و دختر نیازمند تشکیل خانواده دارن محروم میشن رابعا: به دلیل افزایش تحصیلات دختران پسرها حاضر نیستند با دختران با سطح مدرک بالاتر ازدواج کنند چون احساس میکنند اقتداری نخواهند داشت. خامسا: بسیاری از مردان درگیر بزه کاری و زندان و معلولیت های ناشی از حوادث شغلی و رانندگی هستند و امکان ازدواج و تشکیل خانواده ندارند سادسا: بسیاری از آقایان بالای چهل سال میخواهند با زنان زیر سی سال ازدواج کنند چون باروری و طراوت زنان بعد از سی سال کاهش می یابد. در نتیجه حدود ۱۰ درصد جوانان پسر ازدواج نکرده باید با دو زن مجرد ازدواج کنند تا این بحران انسانی و اجتماعی حل شود.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    14 9
    حال به هم زن
  • رز IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    19 1
    این قضیه در شروط ۱۲ گانه عقد قید شده که مرد حق ازدواج دوم را ندارد مگر به اجازه زن اول...و اگر زن اول اجازه ندهد؛ در این صورت حق طلاق با زن است و میتواند راحت طلاق بگیرد... ...و این یعنی از هم پاشین بنیان خانواده !!!! پس معلوم شد هدف این کارگاه ها چیست!!!
  • 😦😦😦 IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    16 5
    با سلام زندگی من در کودکی تابلوی تمام نمای یک زندگی شکست خورده بدلیل تعدد زوجات است ... پر از ترس و تنهایی و اشک های تنهایی مادرم و غصه ها و دلشکستگی. پدرم ثروتمند بود و در ظاهر عدالت برقرار بود اما ... از نظر عاطفی تا آخر عمر با مادری غمگین و پدری که نمی توانست بین دو خانواده تعادل برقرار کند. اگر شما کسی هستید که تصمیم به این کار دارید خواهشا نکنید چون اساس خانواده از هم پاشیده میشه
  • فاطمه IE ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    20 2
    به جای این پرده دری تو خانواده و به هم زدن بنیان خانواده به فکر برگزاری ازدواج برای مجردها باشین.کم نیستن پسرای مجردی که به خاطر وضع جامعه زن نمیگیرن.برای این کارگاه و بانی های آن واقعا متاسفم
  • آشیخ حسن IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    1 14
    عالی مثل گل قالی
  • بینام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    9 0
    باز نقشه ی جدید دارن که سر ملت و با این اراجیف دارن گرم میکنن تا به هدف دیگه شون برسن .مقام معظم رهبری فرمودند که چنین فتوایی هیچ وقت داده نشده وحتی شوخیش هم برای اقایون خوب نیست .پس این بساط و جمع کنین . دلیل اینا هم همه بخاطر روح اله زم هست که قراره نفوذی ها رو لو بده اینام همیشه تو چنین مواقعی حاشیه درست میکنن تا اصل موضوع فراموش بشه .مردم خواهشا حواستون جمع باشه گول دشمنا رو نخورین
  • فاطمه IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    16 0
    واقعا باید گفت پس رفت فرهنگی در کشور ما سرعتش بسیار بالاتر از حد تصوره !!!این همایشها عواقب بسیار بدی داره
  • فاطمه IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    16 1
    خیلی جالبه چرا وقتی اسم تهاجم فرهنگی میاد فقط اقایون یاد غرب میفتن ؟؟یاد اعراب نمیفتن؟؟اینها همش چیزهایی که مربوط به فرهنگ اعرابه....ما ایرانی هستیم چرا به زور فرهنگ‌اعراب رو میخواین جا بندازین؟؟
  • محسن NL ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    19 1
    واقعا عربستان داره روز به روز پیشرفت میکنه و ما داریم پا به جای عربستان داغون قبل میزاریم،یعنی هر روز پسرفت،پیشرفتی در کار نیست،ما هر سال به جاهلیت و عقب افتادگی نزدیک و نزدیکتر میشیم
  • مهسا IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    7 18
    خیلی هم عالی،من تو اشناها و دوستای خودم دخترای زیادی میشناسم که بی سرپرستن و همین موضوع داره نابودشون میکنه،خیلی هم عالیه مردی که توان مالی داره در چهار چوب ازدواج. زیر بال و پر این دخترا و زنا را بگیره و از منجلاب نجاتشون بده از همه لحاظ.
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      10 3
      اره خیلی خوبه که مردا بتونن برای خودشون یه خانه فساد کوچیک تحت کنترل خودشون بطور رسمی درست کنن .
  • سمانه IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    11 1
    به نظر من مسولان برگزاری چند همسری در مرحله فالیک یا آلتی دچار اختلال شده اند و اکنون با ایجاد چنین همایش هایی به جان ارکان خانواده افتاده اند . به نظر من باید تحت نظر روان شناس قرار گرفته و درمان شوند .
  • محمد IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    14 1
    این مسئله مرا به یاد طاغوتیان انداخت آنها با خلقت آسمان و زمین و آنچه بین آن است توسط خدا مشکلی نداشتند . مشکل آنها این بود که تدبیر دنیا در دست آنهاست . حال اینان همان طاغوتیانند که تدبیر برای انسان های بیچاره می کنند . خدا لعنتتان کند .
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    17 1
    اتفاقا با توجه به شرایط موجود اقتصادی ظاهرا باید چند شوهری رو ترویج کنیم چون چند مرد باید کار کنن تا بتونن خرج یه زن و زندگی رو بدن .
  • افسانه IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    6 20
    سلام دست تون درد نکنه واقعا چند همسری لازم تو رو خدا کمی به فکر ما دختران سن بالا که خواستگار ندارن باشید ممنون که به مساله تعدد زوجات پرداختید
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    18 1
    در جامعه ای که جوان هایش یکبار هم ازدواج نمی توانند بکنند بحث چند همسری بی معناست
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    25 3
    کسانی که مبلغ چند همسری هستند مفسد فی الارض هستند چون باعث از هم پاشیدن خانواده ها می شوند . لعنت خداوند بر کسانی که دانسته در این راه تبلیغ می کنند .
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    17 1
    با توجه به شرایط موجود در جامعه به نظر می رسه بابد چند شوهری رو تبلیغ کنیم چون باید چند مرد کار کنند تا بتوانند هزینه بک زندگی ساده را تهیه کنند.
  • بلا US ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    21 4
    چند همسری یعنی تحقیر وکشتن احساس یک زن
  • فاطمه IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    23 19
    بخدا تعدد زوجات لازم یکم به فکر زنان تنها بی کس باشید
  • فاطمه IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    7 2
    چون قانون گذران ما اکثرا مرد هستندبدنبال قوانینی هستندمه به نفعشون باشه .چرا بجای قانون چندهمسری نمیاین پسرای مجرد روتشویق کنیدبادختران بزرگتراز خودشون ازدواج کنندیا بازنان مطلقه
    • صبا IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      7 1
      لطفا نگین "مرد" هستن! بهتره بگین "مذکر" هستن. هر کی بخواد و پول داشته باشه و به کسی آسیب نزنه ده تا زن بگیره یا ده تا شوهر کنه! به شما چه. هر کس هم این مسئله به خانوادش آسیب عاطفی و...میزنه لطفا فصولی بیجا نکنید! خجالت داره! خدایا! اینا مردم رو چی فرض کردن که سرشونو کردن تو خصوصی ترین مسائل مردم؟؟ خدا ما رو از شر شماها نجات بده که به اسم دین گند زدین به افکار و زندگی مردم!
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    3 9
    ازاینکه دختراهای جامعه مون باپیرمردازدواج کنن بهتره زن دوم یه مردجوان بشن
  • سعید IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    12 0
    خب اونها که پولدارند کمک کنند چند تا پسر مجرد سن بالا زن بگیرند . اینکه بهتره
  • arshia IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    1 1
    D: