در 10 سال اخیر، استفاده از گوشی هوشمند و اینترنت در بین ایرانیان به طور بارونکردنی رشد کرده و حجم خرید انلاین هر سال بیش از دو برابر رشد کرده است. اقبال ایرانی ها به خرید انلاین باعث رشد سرسام آور تعداد فروشگاههای آنلاین شده است. دیجی کالا اولین و بزرگترین شرکتی بود که وارد این حوزه شد ولی هم اکنون بیش از ده ها هزار فروشگاه آنلاین از سراسر کشور فعالیت میکنند و محصولات متنوع با قیمتهای مختلف عرضه میکنند.
علاوه بر این که برخی از فروشندگان صرفا از طریق انلاین محصولات خود را به فروش میگذارند، صاحبان مغازه و کسبوکارهای فیزیکی هم در پی ایجاد کانال فروش انلاین برآمدهاند و هم اکنون بسیاری از فروشندگان موفق در فضای فیزیکی، فروش خوبی از طریق کانال آنلاین نیز دارند.
در این زمینه بخوانید:
قیمت گوشی موبایل چقدر ارزان شد؟ مقایسه قیمت روز ۲۰ مدل پرطرفدار بازار
۱۰ نکته طلایی درباره پرچمداران جدید سامسونگ؛ گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس
ترب با هدف گردآوری اطلاعات قیمت آنلاین و تبدیل شدن به مرجع قیمت از دانشگاه شریف در سال 94 شروع به فعالیت کرد و دقیقا مثل گوگل یک موتور جستوجو هست. ولی ترب بر خلاف گوگل که هر نوع محتوایی ( ویدئو و عکس و متن و..) را در بین همه وبسایتها جستوجو میکند، یک موتور جستوجوی عمودی هست و فقط قیمت و مشخصات کالاها را در بین وبسایتهای فروشنده جستوجو و مرتب میکند. برای کار با ترب کافی هست اسم محصول مورد نظر را در ترب بنویسید . ترب قیمت همه فروشندگان برای آن محصول را یکجا و به ترتیب قیمت مرتب میکند.
برای مثال برای اطلاع از قیمت گوشی در بین صدها فروشنده موبایل میتوانید اسم گوشی مورد نظر را در ترب بنویسید و قیمت فروشندگان را به ترتیب قیمت مشاهده کنید.
در ترب میتوانید هم با انتخاب دستهبندی محصولات و هم از طریق نوشتن اسم دقیق، قیمت محصول مورد نظر خود را پیدا کنید.
برای مثال با انتخاب دسته قیمت گوشی سامسونگ میتوانید انواع گوشی سامسونگ در بازار را در بین فروشندگان مختلف ببینید.
علاوه بر آن ترب امکانات دیگری مثل نمودارهای زمانی قیمت در اختیار کاربران قرار میدهد. این نمودارها، تغییرات قیمت روزها و هفتههای گذشته ارزانترین فروشنده و متوسط قیمت بازار را در اختیار کاربران قرار میدهد.
مثلا در در عکس زیر نمودار تغییر قیمت گوشی هواوی Y9 را در هفتههای گذشته در بازار میبینید.
در مدت تقریبا 4 سال که از شروع به کار ترب میگذرد، ترب با اقبال خوبی از طرف کاربران فضای انلاین روبه رو شده است. به طوری که هر هفته بیش از 1 میلیون و 150 هزار نفر از وبسایت و اپلیکیشن ترب بازدید میکنند و به کمک ترب خرید خود را انجام میدهد. اپلیکیشن ترب بیش از 600 هزار کاربر فعال دارد و وبسایت ترب نیز جز 40 وبسایت پربازدید در ایران هست.
هدف ترب این است که روزی تمامی اطلاعات قیمتی فروشندگان در فضای آنلاین و آفلاین کشور را گردآوری و ساماندهی کند تا هر ایرانی بدون نیاز به اتلاف وقت و انرژی و گشتوگذار در بازار برای پیدا کردن فروشنده مناسب و تنها با یک بار جستوجو در ترب محصول مورد نظر خود را از بهترین فروشنده تهیه کند.
نظر شما