۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۱۳
کد خبر: 83450850
T T
۷۴ نفر

برچسب‌ها

راهنمای عملی حذف قبوض کاغذی برق و دریافت پیامکی و آنلاین آنها

همزمان با حذف قبوض کاغذی برق، شما می‌توانید با چهار روش نسبت به دریافت قبوض الکترونیکی اقدام کنید.

از ابتدای مهرماه قبوض کاغذی برق قرار است حذف شود و میزان هزینه برقی مصرفی از طریق روش‌های غیرحضوری پرداخت شود. اصلی‌ترین استدلال مسئولان برای اجرای این طرح، صرفه‌جویی است. آمارها حاکی از آن است که ۳۵ میلیون کنتور برق، حدوداً همین تعداد کنتور آب و ۲۰ میلیون کنتور گاز وجود دارد و برآوردها نشان می‌دهد ۱۴۴۰ میلیارد تومان برای قبوض خدماتی هزینه می‌شود. حالا اگر قبوض کاغذی حذف شود صرفه جویی زیادی در هزینه‌های جاری در کشور می‌شود. 

حالا قرار است صدور قبوض کاغذی برای ۳۶ میلیون مشترک برق کشور از مهرماه امسال متوقف شود. 


در ادامه راه‌های حذف قبوض کاغذی را مشاهده کنید.

در روش نخست، ماموران قرائت کنتور پس از مراجعه به منازل شماره تلفن همراه مشترک را دریافت و در سامانه ثبت می‌کنند. در صورتی که ماموران به خانه شما مراجعه کردند شماره تلفنی را در اختیار آنها قرار دهید که بتوانید هر دوره از میزان و نحوه پرداخت هزینه برق مطلع شود. 

در روش دوم نیز سرشماره‌ای اعلام شده است که مشترکان با ارسال شماره شناسه اشتراک خود، اطلاعاتشان در سامانه ثبت خواهد شد و پس از این قبوض خود را به شکل پیامک دریافت خواهند کرد. در واقع همه مشترکان در سطح کشور می‌توانند با ارسال *۱* شناسه قبض # به سرشماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ نسبت به ثبت شماره همراه خود در سامانه صدور قبض کشور اقدام کنند. این اقدام باید با شماره همراهی انجام شود که مسئولیت پرداخت صورت‌حساب برق را برعهده دارد، یعنی مالک، مستأجر و یا هر فرد دیگری که مسئولیت صورت حساب برق از سوی مالک به وی واگذار شده است. پس از آن راهنمایی لازم در قالب پیامک در اختیار مشترک قرار خواهد گرفت. 

در روش سوم نیز مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت ۳۹ شرکت توزیع در سراسر کشور نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

لینک مستقیم 

در روش چهارم اپلیکیشنی در سایت‌های شرکت توزیع برق قرار گرفته که مشترکان می‌توانند با استفاده از آن علاوه بر دریافت قبوض الکترونیکی، تمامی خدمات پس از فروش را از طریق این اپلیکیشن دریافت کنند.

لینک مستقیم 

مستاجران چه کنند؟

چنانچه فردی مالک خانه نیست و مستأجر است، بعد از آنکه از محل مورد نظر نقل مکان کرد، باید شناسه قبض به همراه ستاره دو را به همان شماره پیامک کند تا فرآیند ارسال قبض آن شماره شناسه متوقف شود. سپس شناسه قبض منزل جدید خود به همراه ستاره یک را مجدد پیامک کند. اگر مشترکی چند قبض برق دارد می‌تواند شناسه همه را به صورت جداگانه به همراه ستاره یک به شماره مذکور پیامک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • امید IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    18 0
    سلام ببخشیداماپنج ساله منزلمان غیرمسکونیس وهیچ کس توی اون زندگی نمیکنه اصلامانمیدونیم قبض میادنمیادخودمون هزارکیلومترفاصله داریم باشهرستان خودمان فسابایدازتهران میرفتیم اونجاکه قبض ببینیم الان نه قبض داریم نه پیامکی بایدچیکارکنیم احتمالا بعدازچندماه میان میگن بایدکنتورشماقطع شه
  • علی IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
    20 4
    پولی که برای هزینه خرج میشد حالا میره تو جیب خودشون و ژن خوباشون
  • محسن IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    12 9
    بازم کلاهبرداری جدیده
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    14 4
    فقط بلدید مشکل بسازید
  • احمدزمانی IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    14 16
    ها ملت باز چتون شده مینالید ؟!!!! یه پیامکه دیگه ، میاد براتون ، فقط پول پیامک ازتون کسر میشه . فقط بلدید بنالید . ولک کلاهبرداری چیه ، مشکل چیه .