پیام‌رسان آی‌گپ به مناسبت فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر از رابط کاربری جدید(user interface) خود رونمایی کرد.

 این شبکه اجتماعی تمام خدمات فضای این نرم افزار در تمام نسخه های اندروید ، IOS ، وب و دسکتاپ یکپارچه سازی شد. همچنین به مناسبت اعیاد قربان و غدیر کمپین جدید راه اندازی شده و هر کاربر با نصب این شبکه اجتماعی فرصت شرکت در قرعه کشی 10 دستگاه تلفن همراه هوشمند را خواهد داشت.
 به مناسبت فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر تیم فنی و طراحی در راستای جلب نظر کاربران به بررسی نمونه های موفق و مشابه بزرگ دنیا پرداخت و با همگام سازی این نمونه ها با سلیقه و نیازهای کابران در داخل کشور فضای این شبکه اجتماعی را به 5 بخش کلی «مخاطبان»، «تماس»، «صفحه چت»، «آیلند(سرزمین خدمات)» و «تنظیمات» تقسیم بندی کردند. 
رنگ و فرم این رابط کاربری جدید که برای استفاده کاربران بسیار جذاب تر شده است.   


کمپین جذاب برای کاربران  
همچنین در فاصله اعیاد قربان تا غدیر کمپینی برای کابران خود تدارک دیده و هر کاربر که در فاصله میان عید قربان تا عید غدیر این شبکه اجتماعی را نصب کنند فرصت شرکت در قرعه کشی 10 دستگاه تلفن همراه هوشمند را خواهد داشت. 
امیرحسین ایماغیان مدیر مارکتینگ آیگپ گفت: ایده اولیه برای طراحی رابط کاربری جدید (user interface) از دی ماه ۹۶ آغاز شد. اولین گام برای این اتفاق، تغییر بصری بود. پیرو این تغییر حدود ۲۵ طرح بررسی شد و در نهایت در بهمن ماه ۹۷ لوگوی جدید رونمایی شد. 
وی ادامه داد: لازمه اولین قدم این مسیر بررسی نظرات کاربران بود و تمام پیام ها و نظرات کاربران بررسی شد تا چالش های پیش روی کاربران به خوبی رصد و برطرف شود. در مرحله دوم ترندهای جهانی در این حوزه بررسی شدند و بر اساس فرهنگ کاربران ایرانی، این ترندها بومی سازی شدند.   
از ویژگی های مهم و راهبردی نسخه جدید می‌توان به سه ویژگی کارآمدی، قابل استفاده بودن و راحتی برای کاربران اشاره کرد.
 در راستای اهداف مذکور به این نتیجه رسیدیم که تمام نسخه‌ها باید یکپارچه سازی شوند. بعد از حدود3 ماه بررسی در ابتدای اردیبهشت سال جاری طراحی شد و  نسخه آزمایشی در اختیار تیم تست قرار گرفت؛ دغدغه ها، نکات و ایرادات موجود برطرف شد و در نهایت در پایان خردادماه98 طراحی نهایی رابط کاربری جدید آماده شد و پس از مدتی تلاش به نسخه نهایی دست یافتیم. 
او افزود: افزایش سرعت عملکرد نمایش و همسان سازی مخاطبین با روش جدید، ارتقا حس تجربه کاربری در بخش انتخاب مخاطبین و اعمال فعالیت های مختلف بر روی آنها، امکان نمایش دسته بندی شده لیست تماس ها، ارتقا سرعت و عملکرد برنامه در نقاط مختلف، ایجاد ساختار جدید کانالهای پر مخاطب، بهبود در ساختار باشگاه آیوند و ایجاد رده بندی برای کاربران و گروه بندی برای امتیازات جمع آوری شده، سهولت در دسترسی به فضای ابری، امکانات جدید خدمات مالی و کیف پول با امکانات مانند پذیرندگی و قبول کارت های هدیه و دسترسی ازمهم ترین ویژگی های نسخه جدید آیگپ به شمار می رود.